اشتراک گذاری

آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا

آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا به شما کمک می کند تا بتوانید این قطعه را تعویض کنید و کیفیت چاپ را ارتقا ببخشید. همان طور که می دانید درام قطعه ای است که ظاهری میله ای و استوانه ای شکل دارد و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است. سطحی براق دارد که رسانای نور است و می توان در آن الکتریسیته ساکن ایجاد کرد. وقتی خراب شود نیاز به تعویض دارد. برای تعویض درام بهتر است که به یک مرکز معتبر تعمیرات کپی کونیکا مینولتا مراجعه کنید. با این حال در ادامه درباره چگونگی این تعویض توضیح خواهیم داد.

آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا

تجهیزات مورد نیاز برای آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام کار کردن با تونر حتما از تجهیزات ایمنی مانند ماسک استفاده کنید. هرگز تونر را در هوا پراکنده نکنید و از جارو برقی با فیلتر مناسب برای تمیز کاری استفاده کنید.

1. پیچ گوشتی چهارسو

2. انبر دَم باریک

3. جاروبرقی برای تمیز کردن تونر

4. عینک ایمنی و ماسک تنفس

برای دریافت خدمات تخصصی در این زمینه می توانید به مرکز تعمیرات کپی کونیکا مینولتا مراجعه کنید. 

مراحل آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا

  • ابتدا یونیت درام را بررسی کنید تا بتوانید آسیب های احتمالی را کشف کنید. بررسی کنید و مطمئن شوید که شاتر لوله تونرِ مواد زائد به آسانی و به یکنواختی می چرخد.
  • در اولین مرحله از آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا، درام را با آزاد کردن زبانه های آن خارج کنید. مراقب باشید دنده تشخیص کوچک واقع در داخل پوشش به آرامی شل شود.
  • اکنون قفل محور درام را جدا کنید و با استفاده از صفحه تثبیت کننده در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. محور و درام را حذف کنید. توصیه نمی کنیم که این بخش ها مجدداً مورد استفاده قرار گیرند. هر دو بخش باید با قسمت های جدید جایگزین شود.
  • نمد اطراف وایپر بلید را به دقت بازرسی کنید تا آسیب دیدگی نداشته باشند. تونر موجود بر روی آن را تمیز کنید
  • در این مرحله از آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا مجموعه سیم شارژ را باز کنید و تمام مجموعه را به آرامی از سمت چپ خارج کنید. دو زبانه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید و زبانه فلزی را در مرکز قرار دهید. به آرامی مجموعه را در این سه نقطه به سمت بالا فشار داده و آن را آزاد کنید.
  • اکنون قاب شبکه ای شکل را از مجموعه شارژر با فشار دادن زبانه پلاستیک طرف تماس حذف کنید. تیغه زبانه اره ای را تمیز کرده و شبکه را نیز تعویض کنید.
  • پیچ های بلید را باز و به سمت بالا آزاد کنید.
  • بخش تونر، فنر مارپیچ و لوله بازگرداننده تونر استفاده شده را تمیز کنید؛ تمام تونر ها را با استفاده از جاروبرقی مناسب تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام چرخ دنده ها و فنر مارپیچ از تونر تمیز شده اند. همچنین نمد و فوم های سیل کننده را هم تمیز کنید
  • بلید جدید را نصب کنید و پیچ های متوسط آن را ببندید. تیغه را به پودر مخصوص بلید یا پودر بچه آغشته کنید.
  • در این مرحله از آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا شارژر تمیز شده را در محل آن نصب کنید. ابتدا سمت راست آن باید سِت و با لبه سمت چپ تراز شود. اسلات خود را با زبانه ها هماهنگ کنید و آن را به سمت راست هل دهید. پیچ های باقی مانده را نصب کنید
  • مقدار کمی گریس در سمت دنده های غیر تماسی روی درام و بر روی قفل محور درام بزنید. درام را در محل خود نصب کنید. محور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل شود.
  • دنده تشخیص در داخل پوشش درام را نصب کنید. هر دو دنده را در موقعیتی مناسب نصب کنید. پوشش درام را نصب کنید
  • به تعداد دفعاتی که درام را تعویض می کنید در کنار قاب با رنگ سفید علامت گذاری کنید. آموزش تعویض درام کپی کونیکا مینولتا در این مرحله به پایان رسید و شما به راحتی درام دستگاه کپی خود را عوض کردید. همواره توجه کنید که در مسیر تعویض از قطعات با کیفیت و اورجینال استفاده کنید.
زمان تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا

 زمان تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا

  • بار اول که کارتریج را شارژ می کنید
  • زمانی که درام آسیب دیده است
  • هنگام بالا بودن حجم کار

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا در کنار کاربران خود است تا بتواند تمام نیاز های آنها را در هر سطحی برطرف کند. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و امکانات و تسهیلاتی بسیار متنوع و مفید در اختیار کاربران خود قرار می دهد. هر یک از این تسهیلات در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کونیکا مینولتا بخش های مهمی از نیاز های کاربران را تامین می کند. به راحتی می توانید با مراجعه به نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت کنید. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post