اشتراک گذاری

آموزش کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا

دستگاه‌های کپی کونیکا مینولتا، غالباً به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار با آنها برای کاربر آسان باشد. پس از راه‌اندازی و اسمبل دستگاه کپی، کافی است تا تغذیه کاغذ دستگاه انجام و دکمه پاور فشرده شود. پس از این کار، در صورتی که اشکال خاصی در دستگاه وجود نداشته باشد، فرآیند چاپ اسناد آغاز می‌گردد و دستگاه کپی کاغذهای چاپ شده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در صورت وجود اشکال در این دستگاه نیز، اشکالات پیش آمده توسط کدخطاهایی به کاربر گزارش می‌شوند تا براحتی شناسایی و رفع گردند. توجه داشته باشید که برخی از دستگاه های ادارای که امروزه تولید می شوند، چندکاره هستند.

یعنی با استفاده از این دستگاه ها می توانید علاوه بر کپی، پرینت بگیرید و اسناد خود را اسکن کنید. اصولا این دستگاه ها برای راحتی بیشتر کاربران، اشغال فضای کم تر و پایین آوردن قیمت طراحی می شوند و شما نیازی به خرید هر دستگاه به صورت جداگانه نخواهید داشت. در هر حال اگر جزو آندسته از کاربرانی هستید که به تازگی یکی از دستگاه‌های کپی کونیکا مینولتا موجود در بازار را تهیه کرده‌اید و هنوز روش کار با آن را نمی‌دانید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر آن را آموزش ببینید. آموزش ارائه شده جهت کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا عمومی بوده و با تفاوتی اندک جهت کار با سایر دستگاه‌های کپی نیز قابل استفاده است.

آموزش کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا

نحوه کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا

در این بخش آموزش کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا به شما کاربران گرامی آموزش داده می‌شود. آموزش ارائه شده جهت کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا عمومی بوده و -با تفاوتی اندک- جهت کار با سایر دستگاه‌های کپی نیز قابل استفاده است اگر چه ممکن است در بعضی موارد جای دکمه و گزینه‌ها بر روی دستگاه و صفحه دیجیتالی کمی متفاوت باشد.

  • در نخستین مرحله می‌بایست اتصال دستگاه به برق چک گردد. در صورت درستی اتصال، دکمه Start فشرده شود تا دستگاه روشن گردد.
  • اسنادی که قصد کپی گرفتن از آنها را دارید، دسته بندی و آماده کنید. از صاف بودن ورق ها و اینکه همگی در یک سطح صاف قرار گرفته‌اند، مطمئن شوید. در صورت وصل بودن اسناد توسط میخ کوب یا هر چیز دیگری، آنها را از هم جدا کنید تا هر برگه به صورت جداگانه قابل استفاده باشد.
  • به نوع سیستم تغذیه دستگاه دقت کنید. اگر دستگاه شما دارای سیستم تغذیه اتوماتیک یا همان ADF نباشد، می‌بایست برگه های کاغذ را، برگ به برگ (جداگانه) روی شیشه دستگاه بگذارید. اما اگر دستگاه کپی شما دارای ADF باشد نیازی به این کار نیست و فقط باید دسته کاغذها را بر روی دستگاه قرار دهید. در صفحه اسکنر یک خط‌کش به صورت عمودی و افقی وجود دارد که اندازه کاغذها بر روی آنها درج شده است. با توجه به نوع کاغد مورد استفادهA3 ،A4 ، A5 و.. آنها را روی صفحه اسکنر تنظیم کنید. در صورتی که تنظیم کاغذ به درستی انجام نشود ممکن است بخشی از کاغذ کپی گرفته شده سیاه و یا به صورت ناقص کپی گرفته شود.
  • در کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا به این موارد دقت نمایید: تعداد کپی‌های گرفته شده، میزان ظرفیت دستگاه، تنظیم درست کنتراست، نوع کپی مورد نیاز (سیاه و سفید یا رنگی بودن) و …. .
  • امکان گرفتن کپی دو رو در بعضی از دستگاه‌های کپی وجود دارد. در صورت نیاز به گرفتن یک کپی دو رو، ابتدا تنظیمات مرتبط با این کار را انجام دهید. زیرا در حالت پیش‌فرض، غالب دستگاه‌های کپی به صورت تک رو کپی می گیرند.
  • برای آنکه دستگاه کپی بتواند چاپی باکیفیت از اسناد ارائه دهد، می‌بایست اندازه کاغذی را که قرار است متن بر روی آن چاپ شود بداند. تشخیص اندازه کاغذ کمک می‌کند تا دستگاه کپی به صورت خودکار بزرگنمایی یا کوچک کردن تصاویر را انجام دهد. (تعیین اندازه کاغذ مورد استفاده در دستگاه بسیار مهم است. از این رو توصیه می‌شود اندازه کاغذ در دستگاه تنظیم شود).
  • پس از انجام مراحل درج شده در بخش فوق، دکمه Copy کپی را فشار دهید تا فرآیند کپی آغاز شود. در صورتی که نیاز به توقف عملیات کپی باشد، بسته به نیازتان می توانید از دکمه‌های Stop یا Cancel استفاده کنید. (نکته: پیش از دادن دستور کپی‌های متعدد به دستگاه، ابتدا یک برگ را جهت تست، کپی بگیرید تا از کیفیت چاپ دستگاه مطمئن شوید)
  • نکته آخر در باب کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا دانستن بهترین فرمت و تنظیمات برای اسکن یا چاپ با کیفیت است.

تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا

تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا با توجه به افزایش حضور این دستگاه در بازارهای داخلی به‌ویژه در میان فعالان صنعت چاپ، نیاز بسیاری از کاربران گشته و تقاضا در این زمینه در حال افزایش است. اگرچه دستگاه‌های کپی کونیکا مینولتا، به دلیل کیفیت بالای ساخت و قطعات پیشرفته به کار رفته در آن‌ها‌، به ندرت دچار نقص و خرابی می‌گردند لیکن ممکن است این تجهیزات نیز به تدریج و با گذشت عمر مفید آن‌ها، نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا کنند.

در صورت بروز هرگونه نقص و اختلال در عملکرد دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا، شما می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا، از تعمیر و ترمیم دستگاه خود در یک مرکز معتبر و مجاز آسوده خاطر باشید. در صورت نیاز به راهنمایی در باب کار با دستگاه کپی کونیکا مینولتا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

3/5(2 امتیاز)