اشتراک گذاری

بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا

بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است که وظیفه دارد پس از انجام عملیات چاپ، تونر مازاد باقی مانده بر روی گیرنده نوری یا درام را (وظیفه درام انتقال تونر بر روی کاغذ است) پاک کند. بلید دستگاه کپی، تونرها را به درون مخزن مخصوصی که جهت این کار در کارتریج تعبیه شده‌است، منتقل می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا قابل ذکر است، آن است که مخزن‌های آن هر چند وقت یکبار می‌بایست تخلیه شود. در حین این کار یعنی در تعویض بلید دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند.

بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا

تعویض بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا

لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی این قطعه نیز بیانجامد. بنابراین به کاربران حرفه‌ای و همیشگی دستگاه کپی توصیه می‌شود که عمر مفید این قطعه را درنظر داشته باشند و پیش از شکستگی و خرابی کامل بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا، جهت تعویض آن اقدام نمایند.

در تعویض بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا، دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند. در صورتی که بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا نیاز به گردگیری داشته باشد، توجه نمایید که در این کار یعنی پاکسازی و تمیز کردن بلید از هیچ‌گونه محلولی استفاده نشود. برای تمیز کردن بلید بهتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.

تفاوت بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا و داکتر بلید

داکتر بلید نیز همچون بلید قطعه‌ای از جنس لاستیک شفاف است که به قطعه‌ فلزی دیگری متصل می شود. تفاوت ظاهری دکتر بلید و بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا در قطر آنهاست. در واقع داکتر بلید نسبت به بلید نازک‌تر است. این دو قطعه جزو قطعات داخلی دستگاه‌ هایی نظیر پرینتر و فتوکپی هستند که البته داکتر بلید بیش‌تر در دستگاه‌های فتوکپی کاربرد دارد. دکتر بلید در واقع سایشی را در جهتی خلاف مگنت رولر که هادی تونر بر روی درام است ایجاد می کند. 

این کار کمک می کند تا تونر مجدداً شارژ شود (حتی زمانی که تونر کمی بر روی مگنت باقی مانده باشد). توصیه می شود تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا و البته سایر دستگاه های مشابه، صرفاً از مراکز مجاز و نمایندگی های رسمی کونیکا مینولتا دریافت شود.

تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا

تعمیر کپی کونیکا مینولتا با توجه به افزایش حضور این دستگاه در بازارهای داخلی به‌ویژه در میان فعالان صنعت چاپ، نیاز بسیاری از کاربران گشته و تقاضا در این زمینه در حال افزایش است. اگرچه دستگاه‌های کپی کونیکا مینولتا، به دلیل کیفیت بالای ساخت و قطعات پیشرفته به کار رفته در آن‌ها‌، به ندرت دچار نقص و خرابی می‌گردند لیکن ممکن است این تجهیزات نیز به تدریج و با گذشت عمر مفید آن‌ها، نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا کنند. 

در صورت بروز هرگونه نقص و اختلال در عملکرد دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا، شما می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا، از تعمیر و ترمیم دستگاه خود در یک مرکز معتبر و مجاز آسوده خاطر باشید. در این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیر و تعویض قطعات مرتبط با این دستگاه از جمله تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی کونیکا مینولتا ارائه می‌گردد.

نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا

تعمیرات کونیکا مینولتا در این مرکز محدود و منحصر به دستگاهی خاص نیست و تمامی محصولات کونیکا مینولتا را شامل می گردد. بد نیست بدانید که در نمایندگی کونیکا مینولتا و در روند تعمیرات دستگاه های معیوب این برند صرفاً از قطعات اورجینال استفاده می شود و در صورت نبود قطعه در بازار داخلی، قطعه مورد نیاز پس از هماهنگی های انجام شده با مشتری از خارج کشور وارد خواهد شد؛ در شرایط ویژه و خاص نیز، یک دستگاه جدید خریداری شده و جهت دستیابی به قطعات مورد نیاز، اجزاء آن اوراق می گردد. تعمیرات هر محصول در نمایندگی کونیکا مینولتا در کارگاهی مجزا و مخصوص انجام شده و در هر کارگاه از متخصصان ویژه تعمیر همان محصول بهره برده شده است. جهت آشنایی با واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا به بخش زیر مراجعه نمایید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا با هدف خدمت رسانی به مشتریان و کاربران گرامی این برند راه‌اندازی شده است؛ مدیریت این مرکز جهت ارائه هر چه باکیفیت تر خدمات از برترین متخصصان کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر بهره برده و تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده است. نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد. اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست لیکن به سبب آنکه تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

Rate this post