اشتراک گذاری

آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا

آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا یکی از آموزش های مفید و کاربردی است که می تواند مسیر راه را برای بسیاری از کاربران و حتی تعمیرکاران روشن سازد. در این آموزش که به کمک تعمیرکاران و تکنسین های واحد تعمیرات کپی کونیکا مینولتا در نمایندگی رسمی کونیکا مینواتا تدوین شده است، به راحتی می توانید عیوب این بخش از دستگاه کپی را شناسایی کنید و برای تعمیر وارد عمل شوید. در این مقاله سعی داریم شما را به صورت جزئی و مختصر با مراحل و پیش نیاز های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا آشنا کنیم. باید بدانید که این آموزش ها به صورت تخصصی و حرفه ای در واحد آموزش نمایندگی کونیکا مینولتا در دوره های پیشرفته و مقدماتی ارائه می شود.

تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا

سرفصل های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا

  • آموزش تعمیر AC power
  • آموزش تعمیر بخش DisSharge
  • آموزش تعمیر و تعویض Blank Lamp
  • چگونگی رفع اشکالات مرتبط با قطعات الکترونیک روی مین برد فتوکپی
  • آموزش تعمیر قسمت High Voltagh دستگاه
  • آموزش تعمیر اشکالات مرتبط با الکترونیک پایه SMD شامل : فیوز، مقاومت، سلف، خازن، دیود، ترانس، ترانزیستور و . . .

چگونه مین برد دستگاه کپی کونیکا مینولتا را تعمیر کنیم؟

کارشناسان در دوره های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا به شما یاد می دهند که برای عیب یابی و تعمیر مین برد از کجا شروع کنید و چگونه وارد عمل شوید. قبل از هر موضوعی باید بدانید که مین برد کپی Konica-Minolta به شدت در مقابل نوسانات ولتاژ و درگاه های ورودی و خروجی غیر استاندارد حساس است. این دو عامل به راحتی می توانند راه را برای آسیب رساندن به مادربرد دستگاه کپی هموار سازند.

هر داوطلب در دوره های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا با اجزای داخلی و وابسته به این قطعه به طور کلی آشنا می شود. از جمله اجزای داخلی مین برد می توان به بایوس، چیپست و cmos اشاره کرد. هر یک از این اجزا ممکن است درگیر ایرادات و اختلالاتی شوند که تنها یک متخصص می تواند به درستی آنها را ریشه یابی و برطرف سازد. لذا توصیه می کنیم که برای سپری کردن دوره های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا حتما از این مرکز معتبر کمک بگیرید تا به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید

مراحل آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا

برای اینکه بتوانید دوره های آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا را با موفقیت بگذرانید باید بدانید که سوختگی در مادربرد و داغ شدن زیاد آن، خارج شدن خازن ها از حالت عادی و علائمی اینچنین نشان می دهند که مین برد درگیر اختلالات و ایرادات شدید شده است و سریعا باید تعمیر و تعویض شود. باید بدانید که همواره تعویض مین برد کپی از تعمیر آن به صرفه تر و سریع تر انجام می شود. با این حال لازم است به طور دقیق و موشکافانه ایرادات و اختلالات را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید.

در آموزش تعمیر مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا آمده است که قبل از هر اقدامی لازم است اتصالات دستگاه را چک کنید و از سالم بودن قطعات مختلف دستگاه کپی مطمئن شوید. با استشمام بوی غیر عادی مثل سوختگی، شنیدن صدای جرقه، سیاهی بخشی از مدار، گرم نشدن بعضی از قطعات، شکل غیر عادی و … متوجه می شویم که ایرادات دستگاه به سمت شدید و عمیق شدن در پیش است.

نحوه تعویض مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا

برای تعویض این قطعه توضیحاتی ارائه می دهیم، اما هرگز توصیه نمی کنیم که این کار را به عنوان یک کاربر آماتور انجام دهید.

پنل دسترسی دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا را به آرامی باز کنید و محافظی که شیشه را پوشانده است، با دقت باز کنید. اکنون برای تعویض مین برد فتوکپی کونیکا مینولتا پیچ های بالا و پایین صفحه را بردارید. در عین حال مراقب آسیب دیدن کابل هایی که درب بالای صفحه را به مادربرد متصل کرده اند، باشید. اکنون تمام سیم های متصل به مادربرد دستگاه کپی را قطع کنید. برای آزاد بودن مین برد، لازم است تمام پیچ های نگه دارنده را باز کنید. اکنون این قطعه جدا شده است و می توانید تعویض مین برد دستگاه کپی را انجام دهید.

نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران

نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران یکی از معدود نمایندگی هایی است که تمام محصولات کونیکا مینولتا را تحت حمایت خود دارد. نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران با همکاری مرکز سخت افزار ایران در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کونیکا مینولتا خدمات و تسهیلاتی بسیار کاربردی و مفید به کاربران ارائه می دهد. تمام این تسهیلات همراه با ضمانت نامه های کتبی و معتبر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post