اشتراک گذاری

تعمیر مین برد کپی کونیکا مینولتا

الکترونیک یا نیرو الکترونیکی، نقطه قوت تمامی دستگاه های پر کاربرد امروزی است،از جمله دستگاه کپی کونیکا مینولتا. انسان در هر نسلی راحتی و آسایش و سهل شدن بخش های مختلف زندگی را جست و جو می کند و مسلما پیشرفت تکنولوژی ست که این راحتی را به ارمغان می آورد. به جرات میتوان گفت تمامی آنچه که در دستگاه کپی کونیکا مینولتا اتفاق می افتد، با نظارت و حمایت نیرو و برد های الکترونیکی انجام می شود.

امروز درباره تعمیر مین برد کپی کونیکا مینولتا صحبت خواهیم کرد، اما قبل از هر چیز بد نیست کمی با اجزای برد الکترونیکی موجود در این دستگاه آشنا شویم. با مطالعه این بخش، هنگام تعمیر این مین برد دستگاه کپی کونیکا مینولتا، می توانید تشخیص دهید که خرابی احتمالی ناشی از کدام بخش است.

تعمیر مین برد کپی کونیکا مینولتا در محل

علائم خرابی مین برد دستگاه کپی

مین برد در دستگاه های کپی، به نوعی با دیگر قطعات در ارتباط است و خرابی آن می تواند مشکلاتی را در روند کاری دستگاه ایجاد کند. مهم ترین نشانه خرابی یا سوختن مین برد، خاموش شدن دستگاه فتوکپی است. در اثر بروز مشکلاتی مثل نوسانات جریان برق، مین برد یکی از اولین قطعاتی است که در معرض خطر قرار می گیرد. معمولا در این شرایط برد دستگاه فتوکپی می سوزد و دستگاه را به طور کلی از کار می اندازد.

البته باید بدانید که نوسانات شدید ولتاژی هم یکی دیگر از اختلالاتی است که می تواند منجر به خرابی و یا حتی سوختن مین برد شود. اگر کارتریج را به تازگی شارژ کرده اید اما عملیات چاپ انجام نمی شود، احتمالا نیاز به تعمیر مین برد دستگاه کپی کونیکا مینولتا است. گاهی هم در اثر وجود یک ایراد در درگاه های خروجی و ورودی کپی، ممکن است مین برد دچار ایراد گردد.

هزینه تعمیر مین برد کپی کونیکا مینولتا

هزینه تعمیر مین برد دستگاه کپی کونیکا مینولتا و دیگر برندها در اغلب موارد بالا نیست. برای تعمیر این قطعه باید اجزای آن بررسی شده و تعویض گردند و این کار معمولا هزینه زیادی ندارد. با این حال گاهی شدت آسیب دیدگی و خرابی قطعات برد به اندازه ای است که عملا نمی توان آن را تعمیر کرد. در این صورت باید برد را با یک نمونه جدید جایگزین کرد تا عملکرد دستگاه به حالت عادی بازگردد. تعویض مین برد کپی کونیکا یا هر برند دیگری معمولا هزینه بر بوده و با توجه به قیمت قطعه جدید مشخص می شود.

تعمیر مین برد دستگاه کپی کونیکا چگونه انجام می شود؟

برای تعمیر مین برد دستگاه کپی کونیکا مینولتا، باید اجزای آن را تعمیر کرده و یا به طور کامل این قطعه را تعویض نمود. درواقع اگر یکی از قطعات برد آسیب دیده باشند، آن قطعه تعویض شده و مشکل برد برطرف می شود. اما در صورت سوختن برد، امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید این قطعه را با یک برد جدید جایگزین کرد. البته تلاش تکنسین های تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا این است که ضمن تعویض قطعاتی همچون مقاومت ها، خازن ها، ترانزیستورها و … از تعویض برد جلوگیری کنند. با این حال گاهی بهترین کار، جایگزینی مین برد با نمونه جدید است.

اجزای داخلی مین برد کپی کونیکا مینولتا

اجزاء الکترونیکی دستگاه کپی کونیکا مینولتا، متشکل از چندین قسمت است که هر قسمت می تواند به دلایلی دچار مشکل شود. ممکن است برای رفع آن به  نیرو متخصص در زمینه تعمیرات فتوکپی نیاز داشته باشید .

قسمت های الکترونیکی دستگاه کپی کونیکا مینولتا عبارت اند از :

سنسور ها و سوییچ های دستگاه کپی کونیکا مینولتا

سنسورها و سوئیچ ها حسگرهایی الکتریکی هستند که در قسمت های مختلف دستگاه وجود دارند و  طبق وظایف تعریف شده خود عمل می کنند و اطلاعات خبری را به بردهای الکترونیکی دستگاه می رسانند. بردهای الکترونیکی نیز برنامۀ از پیش تعیین شده ای را اجرا می کنند .

موتور های دستگاه کپی کونیکا مینولتا

حرکت قسمت ها و یونیت ها در دستگاه فتوکپی توسط موتورهای الکتریکی انجام می شود که همگی یک فاز بوده به دو نوع ذغال دار و بی زغال تقسیم می شوند. کلاچ ها و سلونوئیدها جزء قطعات الکترومکانیکی هستند و یک جریان الکتریکی فعال شده و حرکت مکانیکی را اجرا می کنند.

برد های الکترونیکی دستگاه کپی

بردهای الکترونیکی، دو کار مهم و اساسی انجام می دهند: کنترل قطعه یا قسمتی از دستگاه و تغذیه ولتاژدهی قطعه یا قسمتی از دستگاه فتوکپی .

از جمله برد های مهم و اساسی این دستگاه که وظایف حیاتی بر عهده دارند، اصلی برد (Main Board) و برد تغذیه و ولتاژ (High voltag board)‌ دستگاه کپی کونیکا مینولتا است. برد تغذیه خود شامل  Ac board  و Dc board است. بردهای ولتاژ و دیگر بردها، هر کدام بر حسب محل استقرار خود در دستگاه کپی کونیکا مینولتا عملکردهای متفاوتی دارند .

مراحل عیب یابی مدارهای الکترونیکی دستگاه کپی کونیکا مینولتا

  • عیب را به یک مدار (یا برد مداری) بر روی آن برد موردنظر ارتباط دهید.
  • عیب خاص را پیدا کنید.
  • نشانه های عیب را بیابید.
  • عیب را به یک واحد یا برد عملیاتی ارتباط دهید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا ، با ارائه خدمات با کیفیت محصولات کمپانی کونیکا مینولتا، کار شما کاربران عزیر را راحت کرده، به گونه ای که در فراغ بال می توانید به کارشناسان و تیم تخصصی این مرکز اعتماد و اطمینان کامل داشته باشید و یقین بدانید که پس از اجرای هر گونه تعمیر، دستگاه به حالت اولیه خود باز خواهد گشت و عملکرد ابتدایی خود را باز خواهد یافت.

این مکز با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات در حوزه تعمیر، مسئولیت هر گونه خرابی و مشکل را به عهده می گیرد و برای رفع آن از هیچ اقدامی شانه خالی نمی کند. عاملیت مجاز این شرکت از استاندارد های روز دنیا بهره می گیرد و خدمات و سرویس های مرتبط با این دستگاه را ارائه می دهد.

تعمیرات کونیکا مینولتا

تعمیر مین برد کپی کونیکا مینولتا یکی از خدماتی است که مشتری مداری مهمترین رکن خدمات رسانی مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا است. این مرکز با شعار ” همیشه  حق با مشتری است”، نهایت تلاش خود را دارد تا احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتری را سر لوحه تمام  خدمات خود کند.

با ارائه ی یک منش و اخلاق خوب و دوستانه و البته صادقانه از سوی پرسنل خود از یک سو و علم و دانش کافی و وافی این گروه برای تعمیرات کونیکا مینولتا از سوی دیگر، شما مشتری گرامی را در سطح بالایی از رضایت نگه دارد.

تعمیرات دستگاه کپی شارپ / تعمیرات دستگاه کپی برادر / تعمیرات دستگاه کپی کانن / تعمیرات دستگاه کپی زیراکس / تعمیرات دستگاه کپی ریکو / تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیرات دستگاه کپی اچ پی / تعمیرات دستگاه کپی دل / تعمیرات دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیرات دستگاه کپی سامسونگ /

Rate this post