اشتراک گذاری

تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا

تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا در این مرکز به دست تیمی از مجرب ترین کارشناسان تعمیر و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که خدمات ارائه شده در این مرکز منحصر به دستگاه های «پرینتر» و «کپی» کونیکا مینولتاست. مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا با تمرکز بر این دو دستگاه در تلاش است تا حرفه ای ترین سرویس های مرتبط را به کاربران دستگاه های پرینتر و کپی کونیکا مینولتا ارائه دارد و آنها را از مراجعه به سایر مراکز تعمیر –که عمدتاً به ارائه خدمات نامناسب می پردازند- بی نیاز سازد.

توجه داشته باشید که مراجعه به مراکز غیرمجاز نه تنها اشکالات ایجاد شده در دستگاه را مرتفع نمی سازد بلکه گاه به دلیل اِعمال تعمیرات ناشیانه سبب خرابی دوچندان دستگاه می شود. جهت پیشگیری از این اتفاق دستگاه های معیوب خویش را صرفاً به تعمیرگاه های مجاز و عضو اتحادیه تعمیر بسپارید. مرکز تعمیرات تخصصی کونیکا مینولتا یکی از مجموعه های مجاز و فعال در این حوزه است که حرفه ای ترین خدمات مرتبط با سرویس های دوره ای از جمله تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا را به همراه ضمانت و گارانتی ارائه می دارد.

تعمیر کاغذ کش کپی کونیکا مینولتا

تعمیر کاغذ کش کپی کونیکا مینولتا چه موقع انجام می شود؟

گاهی ممکن است برگه ها وارد دستگاه کپی نشده و یا پس از پایان چاپ، در آن گیر کنند. همچنین وقتی برگه در ورودی کاغذ کش (ADF)  گیر کرده و وارد دستگاه نمی شود، احتمال آسیب دیدگی کاغذکش وجود دارد. گیر کردن کاغذ در خروجی این قطعه هم مشکلی است که کاربران بعضا با آن مواجه می شوند.

گیر کردن کاغذ در فیدر مرحله ۱ ADF، ایجاد صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ، چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF، سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش و باز شدن درب ADF، مهم ترین مشکلاتی هستند که در صورت مشاهده آنها نیاز به تعمیر کاغذکش دستگاه  کپی کونیکا مینولتا است.

تعویض کاغذ کش دستگاه کپی کونیکا مینولتا  

در بیشتر موارد امکان تعمیر کاغذکش دستگاه کپی کونیکا مینولتا و سایر برندها وجود دارد. با این حال گاهی کاغذکش یا بخش های مختلف آن می شکنند یا به هر دلیل دیگری قابل تعمیر نیست. در این صورت، راهی جز تعویض کاغذکش دستگاه کپی کونیکا مینولتا وجود ندارد. دقت کنید که کاغذکش هم مثل سایر قطعات دستگاه کپی باید اصل باشد. در غیر این صورت کیفیت لازم را ارائه نداده و دستگاه را با مشکلات بیشتری درگیر می کند.

مشکلات رایج در کاغذکش کپی کونیکا مینولتا

وظیفه کاغذکش یک دستگاه کپی وارد کردن کاغذ به داخل دستگاه است. زمانی که فرایند انتقال دستور از سیستم به دستگاه کپی صورت می پذیرد، کاغذکش ها اولین قطعه ای هستند که در فرایند چاپ درگیر می شوند. در این لحظه کاغذ به داخل دستگاه وارد می شود تا زیر نظر قطعات دیگری مانند فیوزینگ قرار گیرد و فرایند چاپ کامل شود. ایراداتی که در دستگاه های کونیکا مینولتا ممکن است برای کاغذکش ها بوجود بیایید به دو دسته تقسیم می شود. اولین مشکل عدم فعالیت کاغذکش می باشد که بطور کلی هیچ کاغذی وارد دستگاه نمی شود.

 مشکل دومی که گاها پیش می آید مربوط به فرایند ناقص می باشد که در این مشکل کاغذ به درستی وارد دستگاه نمی شود و اصطلاحا گفته می شود کاغذ در دستگاه گیر کرده است. البته کاغذکش ها سه فرایند را انجام می دهند که شامل کاغذکش ورودی که وظیفه انتقال کاغذ از خارج دستگاه به داخل را دارد. دو فرایند بعدی شامل کاغذکش میانی می باشد که وظیفه انتقال کاغذ بین قطعات داخلی دستگاه را دارد و در نهایت کاغذکش خارجی که وطیفه خارج کردن برگه ها را برعهده دارد. در هر حال وجود هر گونه اختلال در این بخش از دستگاه با صرف مدت زمانی اندک و با بهترین کیفیت توسط کارشناسان بخش تعمیر کپی کونیکا مینولتا مرتفع می گردد.

خدمات تخصصی تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا

در صورتی که بررسی دستگاه و تست آن کارشناسان ما را به این نتیجه برساند که امکان بهسازی و تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا وجود ندارد، با کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدامات لازم جهت تعویض کاغذکش کپی کونیکا مینولتا آغاز خواهد شد.

در صورت نیاز به تعویض، قطعه موردنظر از انبار واقع در مرکز تعمیرات کپی کونیکا مینولتا – با ضمانت اصل و اورجینال بودن- تهیه شده و در روند تعویض بکار خواهد رفت. اگرچه کار انتقال کاغذ در دستگاه کپی به عهده کاغذکش هاست (شامل کاغذکش ورودی و کاغذکش خروجی) لیکن توجه داشته باشید که گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی لزوماً به معنای خرابی این بخش از دستگاه نیست.

آشنایی با عملکرد کاغذکش در دستگاه کپی

کاغذکش ها در دستگاه های کپی برای فرایند وارد و انتقال برگه ها به قسمت انتقال جوهر و یا تونر ساخته شده اند. در صورت خرابی این بخش فرایند چاپ صورت نمی گیرد و دستگاه از کارایی بالای خود خارج می شود. کاغذکش ها به دلایل مختلفی می توانند دچار مشکل شوند. یکی از عمده ترین این دلایل استفاده بیش از حد از دستگاه می باشد که موجب می شود کاغذکش ها مستهلک گردند و نیازمند تعمیر و در صورت خرابی بیش از حد نیازمند تعویض باشند.

در هر حال شما کاربران گرامی در صورت بروز اشکال در این بخش از دستگاه می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر کونیکا مینولتا تماس گرفته و راهنمایی های لازم جهت دریافت تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید. در صورت نیاز کارشناسان سرویس در محل ما به مکان مورد نظر شما اعزام شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا را بر روی دستگاه پیاده می سازند.

کاغذ مناسب برای دستگاه کپی

یکی از بهترین کارهایی که جهت پیشگیری از خرابی کاغذکش دستگاه کپی کونیکا مینولتا می توان انجام داد استفاده از کاغذهای مناسب است. توجه و رعایت این موضوع نیاز ما به تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا را کمتر می سازد و احتمال بروز خرابی در این بخش از دستگاه را به حداقل می رساند. اما کاغذ مناسب برای دستگاه کپی چه ویژگی هایی دارد:

جنس، وزن، نوع بافت کاغذ و کیفیت کاغذ مورد بررسی قرار گیرد. کاغذ مورد استفاده در دستگاههای کپی باید دارای وزن ۸۰ گرم باشد و اندازه برگه ها نیز معمولا در سایزهای  A3, A4,A5 استاندارد باشد.

حتی الامکان از کاغذ رنگی استفاده نشود. کاغذهای رنگی به خاطر عبور از یونیت هیتر کپی و یونیت درام دستگاه کپی رنگدانه های کاغذ اثر منفی خود و یونیت تفلون و درام پرینتر و دستگاه کپی می گذارد. بهتر است کاغذ مورد استفاده از برندهای معروف باشد تا احتمال تقلبی بودن کاغذ را کاهش دهیم.

برخی کاغذها به خاطر نوع بافت آنها در حین استفاده پرز می دهند و ذرات ریزی را در دستگاه ها پراکنده می کنند. استهلاک کاغذ با دوام نسبت به دیگر کاغذها بیشتر است که این امر سبب آسیب به سنسورهای عبور کاغذ، سلوتوئیدها و از همه مهمتر کاغذکش ها و رول های هدایت کاغذ در پرینترها و فتوکپی ها می شود. کاغذ از بدو ورود به دستگاههای کپی و پرینتر و حتی فکس ها تا لحظه خروج از دستگاه از مسیرهای بسیاری عبور می کند.

در طی این مسیرها سنسور، کاغذکش ها، رول های هدایت کاغذ، درام، مگنت و در انتها فیوزینگ یا کاغذ درگیر می باشند که در صورت عدم کارکرد مناسب هریک از این قطعات، اختلال در حرکت کاغذ روی می دهد. در صورت بروز اختلال در دستگاه کپی خویش می توانند با درخواست سرویس در محل کپی کونیکا مینولتا، کارشناسان ما در مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا را در کنار خود داشته باشید. کارشناسان اعزامی ما خدمات مرتبط با تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا و سایر بخش های این دستگاه را به شما ارائه خواهند داد.

تعمیرات کپی کونیکا مینولتا

ساختار فیزیکی دستگاه کپی چندان پیچیده نیست اما به دلیل ظرافت‌های موجود در آن، تعمیرات این دستگاه نیازمند تجهیزات ویژه و خاص خود است. اگر شما نیز جزو آن‌دسته از افرادی هستید که دستگاه آن‌ها دچار نقص شده و برای تعمیرات کپی کونیکا مینولتا خود به دنبال مکانی قابل اطمینان هستند، به شما توصیه می‌شود تعمیر دستگاه کپی خود را به افرادِ متخصص و نمایندگی‌های مجاز بسپارید.

 به یاد داشته باشید تعمیر ات کپی کونیکا مینولتا از جمله تعمیر کاغذکش کپی کونیکا مینولتا توسط افراد غیرمجاز، ممکن است علاوه بر وارد کردن صدمات جدی به دستگاه کپی، امکان اصلاح و بازیابی آن را برای همیشه از بین ببرد. مرکز تعمیرات کپی کونیکا مینولتا یکی از تخصصی ترین واحدهای پیشرو در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر و بازیابی این دستگاه است که امکان رفع کلیه اختلالات و اشکالات ایجاد شده در این دستگاه را فراهم ساخته است. دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات کونیکا مینولتا در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از واحدهای زیرمجموعه در مرکز سخت افزار ایران است که با هدف خدمت رسانی به مشتریان و کاربران گرامی این برند راه اندازی شده است؛ مدیریت این مرکز جهت ارائه هر چه باکیفیت تر خدمات از برترین متخصصان کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر بهره برده و تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده است. نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد.

اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست لیکن به سبب آنکه تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است. واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا در بخش زیر معرفی می شوند.

Rate this post