اشتراک گذاری

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا، یکی از خدمات نمایندگی این شرکت به کاربران گرامی می باشد. یونیت فیوزینگ یکی از یونیت های چند گانه ی دستگاه کپی است که عملکرد مهمی را در این دستگاه انجام می دهد. به همین منظور، قصد داریم در این مقاله، به معرفی، ایرادات و روش های تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا بپردازیم.

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا و عملکرد آن

در ابتدای مطلب، بد نیست کمی در مورد یونیت فیوزینگ و وظیفه ی آن در دستگاه کپی صحبت کنیم. جالب است بدانید علت آن که ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه کپی گرم است در واقع گذشتن آن از زیر یونیت فوزینگ است. یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا در درون دستگاه کپی قرار داشته و از قابلیت تعویض برخوردار است. نکته ی دیگر در مورد این قطعه این است که فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است.

 این جایگزینی، کارایی دستگاه کپی را بهتر کرده است. عملکرد یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا بدین صورت است که ابتدا درام، تونر را روی کاغذ می پاشد. سپس نوبت یونیت فیوزینگ می شود که تونر را حرارت دهد. پس از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج می کند. نکته ی جالب تر اینکه یونیت فیوزینگ، با چنان سرعتی عمل می کند که فرصتی برای ایجاد جرقه و در نتیجه سوختن کاغذ، به وجود نمی آید.

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا

ایرادات احتمالی یونیت فیوزینگ

یونیت فیوزینگ هم همچون سایر قطعات دستگاه کپی ممکن است دچار نقایص و ایراداتی در عملکرد خود شود. بدیهی است که این ایرادها، در عملکرد کلی دستگاه کپی تاثیر گذاشته و موجب مختل شدن آن می گردد. در زیر، به مواردی از این نقایص و راه حل های تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا در هر مورد اشاره می شود.

ایجاد خوردگی بدنه

گاهی ممکن است بدنه ی پرس یا تفلون در این قطعه دچار خوردگی شده یا اصطلاحا زدگی پیدا کند. در این صورت، تصویر کپی از بین می رود و یا تونر از روی کاغذ پاک می گردد. برای رفع این مشکل، لازم است که تفلون و پرس تعویض گردد.

آلودگی هات رولر

چنانچه دستگاه کپی در معرض گرد و غبار یا آلودگی قرار داشته باشد، هات پرس رولر دستگاه دچار آلودگی می شود. در نتیجه ی این اتفاق، کپی گرفته شده توسط دستگاه شما، کثیف خواهد بود. به منظور تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا در این حالت، کافی است پرس و تفلون را تمیز کرده و در صورت نیاز، تعویض نمایید.

خرابی ترمیستور

در برخی موارد، ترمیستور کپی دچار خرابی می شود. این مساله با صدور خطای h3 از دستگاه همراه می باشد. خرابی ترمیستور، موجب می شود که نمایشگر کپی، ارور را نشان دهد و در پی آن، دستگاه برای انجام کار آماده نمی شود. تعویض ترمیستور، موجب تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا می گردد

سوختن ترموفیوز و لامپ هیت

دلایل مختلفی می تواند موجب سوختن ترموفیوز و لامپ هیت دستگاه کپی گردد. صرف نظر از علت، این اتفاق نیز موجب نمایش پیغام ارور در نمایشگر دستگاه می شود. جالب است بدانید که ترموفیوز بعضی از دستگاه های کپی به صورت کلیدی بوده و با به وجود آمدن اشکال در قسمت هیتر، این کلید به بیرون می پرد. برای تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا کافی است با فشار دادن کلید مربوطه، ترمافیوز را به حالت اول باز گردانید.

کثیف شدن ناخنک های تفلون

در قسمت تفلون و پرس دستگاه های کپی، ناخنک هایی وجود دارد که بر عملکرد این قطعات تاثیر می گذارند. چنانچه این ناخنک ها دچار کثیفی و آلودگی شوند، تفلون و پرس دچار خط خوردگی شده و یا عملکردشان کند می گردد. ضمن پاکسازی ناخنک ها، تعمیر یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا نیز انجام می گردد. ذکر این نکته ضروری است که کثیف شدن ناخنک ها مثل آلودگی سینی ورودی هیتر، یکی از مهم ترین عوامل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی می باشد.

واحد تعمیر کپی کونیکا مینولتا

کارشناسان ارشد واحد تعمیر کپی کونیکا مینولتا، ضمن برخورداری از اطلاعات و دانش فنی بالا در مورد قطعات دستگاه کپی، قادر به تعمیر تخصصی یونیت فیوزینگ کپی کونیکا مینولتا می باشند. تجهیز این واحد به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات حوزه ی تعمیرسبب ارتقاء چشمگیر سطح خدمات به کاربران شده است. ضمن اینکه، در واحد مذکور، در صورت نیاز به تعویض هریک از قطعات یونیت فیوزینگ، از نمونه های ارجینال و با کیفیت استفاده می شود.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیر کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا، سال هاست ارائه دهنده ی خدمات فروش و تعمیرات محصولات این شرکت به کاربران می باشد. این مرکز، به واسطه ی برخورداری از ویژگی های مثبت، به مرکز مورد اعتماد کاربران در طول سال های اخیر تبدیل شده است.

حضور مهندسین و کارشناسان زبده و با تجربه در بخش های مختلف نمایندگی کونیکا مینولتا، برخورداری از تجهیزات و ابزار پیشرفته در واحدهای فروش و تعمیرات، ارائه ی مشاوره های تخصصی پیش و پس از فروش و تعمیر محصولات کونیکا مینولتا، ارائه ی گارانتی معتبر در قبال خدمات ارائه شده و همچنین ارائه ی خدمات سرویس در محل برای محصولات، تنها بخشی از این ویژگی ها می باشند. در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات کونیکا مینولتای خود، کارشناسان ما در این نمایندگی، آماده ی خدمات رسانی به شما عزیزان در واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا می باشند.

Rate this post