اشتراک گذاری

آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا

آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا یکی از آموزش هایی است که توسط نمایندگی کونیکا مینولتا و واحد تعمیرات کپی کونیکا مینولتا ارائه شده است و به شما کمک می کند این کار را بدون نیاز به یک مرکز تعمیراتی انجام دهید. شارژ یا تعویض کارتریج یکی از خدمات اولیه در حوزه ماشین های اداری و دفتری است.

شارژ کارتریج به معنی پر کردن دوباره کارتریج مصرف شده است؛ این کار و این فرایند در کوتاه مدت مقرون به صرفه است، اما بسیاری از تعمیرکاران و کارشناسان معتقدند که در بلند مدت آسیب رسان است. خرید یک کارتریج جدید یا شارژ آن همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز میان کاربران بوده و هست. همان طور که می دانید کارتریج تاثیر مستقیمی در کیفیت چاپ، استهلاک دستگاه و مواردی از این قبیل دارد.

اینکه می خواهید کارتریج دستگاه خود را شارژ یا تعویض کنید تنها وابسته به انتظاری است که از دستگاه خود دارید. کارتریج در کیفیت چاپ تاثیر مستقیم دارد.

درصورتی دستگاه شما با مشکل روبرو است، می توانید برای تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا خود، از داش تکنسین های مجرب کمک بگیرید. 

کارتریج چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا شویم، باید شناخت درستی از کارتریج و وظایف آن در دستگاه کپی داشته باشیم. کارتریج یکی از اصلی ترین قطعات ماشین های چاپ است. محل نگهداری تونر یا جوهر است و رنگ مورد نیاز دستگاه را تامین می کند. با اتمام تونر یا جوهر دستگاه قادر به چاپ کردن نیست.

لذا همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که به موقع این قطعه را تعویض یا شارژ کنیم. انتخاب بین این دو گزینه بستگی به خود کاربر دارد، ولی معمولا کارشناسان توصیه می کنند که بیشتر از 3 بار کارتریج دستگاه خود را شارژ نکنید و پس از آن حتما یک کارتریج نو تهیه کنید و آن را جایگزین کنید. در آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا می توانید یاد بگیرید که این تعویض را چگونه انجام دهید.

لازم است بدانید که بین کارتریج جوهر افشان و لیزری تفاوت وجود دارد. 

چگونه کارتریج دستگاه کپی کونیکا مینولتا را تعویض کنیم؟

آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا به شما یاد می دهد که این کار را چه طور و چگونه انجام دهید و از کجا شروع کنید. یادآوری می کنیم که در این مسیر باید دقت و حوصله بالایی داشته باشید تا به این بخش از دستگاه آسیب وارد نشود.

مراحل آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا

  • ابتدا دستگاه کپی کونیکا مینولتا را خاموش و از منبع برق کاملا جدا کنید.
  • باید مطمئن شوید که هیچ جریان برقی در دستگاه وجود ندارد
  • اکنون در این مرحله از آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا، درب دستگاه را باز کرده و کارتریج را از دستگاه خارج کنید
  • برای خروج کارتریج باید آن را به سمت بالا بکشید
  • اکنون کارتریج جایگزین را از بسته بندی بیرون آورید؛ نوار روی مواد بسته بندی را جدا کنید و کارتریج تونر را بیرون بکشید
  • کارتریج را چند بار به آرامی تکان دهید تا تونر در آن پخش شود، توجه داشته باشید به هنگام تعویض کارتریج به سطح زیرین کارتریج دست نزنید
  • کارتریج تونر را در جایگاه خود نصب کنید و در شکاف رنگ مربوط به خود قرار دهید
  • در این مرحله از آموزش تعویض کارتریج فتوکپی کونیکا مینولتا سینی کارتریج تونر را به عقب فشار دهید.
  • مطمئن شوید که کارتریج به درستی در جای خود قرار گرفته است و نهایتا درپوش آن را بندید.
  • بعد از بستن درپوش جلو، تنظیمات دستگاه را اعمال کنید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا یک مرکز معتبر و مطمئن است که به کمک مرکز سخت افزار ایران خدمات و سرویس های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این نمایندگی می توانید با استفاده از امکانات و تسهیلات بی شمار و فراوانی که تهیه و تدارک دیده شده است، یک خرید متمایز داشته باشید و از خدمات پس از فروش متمایز و سومندی بهره مند شوید.

نمایندگی کونیکا مینولتا در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات کونیکا مینولتا خدمات مفید و کاربردی ارائه می دهد. تمام خدمات نمایندگی کونیکا مینولتا همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی و شرکتی است. بهترین و با کیفیت ترین سرویس ها هم در بخش تعمیرات و هم در بخش فروش در اختیار کاربران است. همراه با همه خدمات و سرویس ها کارت ضمانت کیفیت به کاربر ارائه می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با نمایندگی کونیکا مینولتا تماس بگیرید.

Rate this post