اشتراک گذاری

چرا کپی خطوط سیاه دارد؟

یکی از مشکلات رایج مشاهده شده در برگه های کپی، چاپ خطوط ناخواسته است. چنانچه از کاربران دستگاه کپی باشید، حتما پیش آمده که پس از چاپ یک سند یا فایل، خطوط مشکی ناخواسته ای را که در فایل مبدأ وجود نداشته، روی کپی ببینید. علل مختلفی می‌تواند سبب بروز این اشکال -یعنی خط انداختن دستگاه کپی روی برگ چاپ شده- گردد. برای مثال انباشت گرد و غبار روی قطعات دستگاه کپی، می تواند سبب ایجاد نقطه یا خطوط سیاه در کپی شود.

پس از مواجهه با چنین اشکالی، در وهله نخست یک برگ سفید برداشته و کپی بگیرید. اگر برگه سفید نیز پس از چاپ شامل خطوط سیاه بود، احتمالاً اشکالی در قطعات و اجزا دستگاه کپی وجود دارد. در ادامه این مقاله به روش های رفع این مشکل پرداخته ایم. 

خط انداختن دستگاه کپی

رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی

یکی از راهکاری موجود جهت رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی، پاک کردن شیشه دستگاه است.  با این که این کار در نگاه نخست ساده به نظر می‌رسد، اما گاهی کار آمد است. در تمیز کردن شیشه دستگاه کپی نباید از مواد صنعتی و پاک‌کننده مانند استون، بنزن، آمونیاک، اتیل الکل یا کربن تتراکلرید استفاده کنید.

به‌علاوه نباید مایع پاک کننده را به طور مستقیم روی شیشه بزنید. زدن مایع به طور مستقیم، سبب نفوذ آن در دستگاه و آسیب به قطعات می شود. برای تمیز کردن شیشه و رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی، توصیه می‌شود از یک دستمال نرم مرطوب شده با آب، شیشه پاک کن غیرساینده یا تمیز کننده عینک استفاده کنید. پس از اتمام کار، شیشه را با پارچه نرم و خشک تمیز کنید تا لکه ای روی آن باقی نماند.

بررسی مشکل خط انداختن دستگاه کپی

اگر با پاک کردن شیشه مشکل خط انداختن دستگاه کپی همچنان باقی بود، برگ سفیدی را در دستگاه قرار دهید و گوشه آن را با علامت X نشانه گذاری کنید. یک کپی از کاغذ بگیرید و سپس کپی را روی شیشه قرار دهید. پس از چاپ، مشاهده خواهید کرد که خط با موقعیت رد باقی مانده روی شیشه هم تراز خواهد بود.

برای اطمینان بیشتر می‌توانید نور فلش را روی سطح شیشه بتابانید تا بررسی کنید که آیا برآمدگی یا نقطه‌ای روی آن وجود دارد یا خیر. لکه های مشکل‌زا را با دقت با دست بخراشید. سپس آن را پاک کرده و خشک کنید. همچنین باید برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی، تونرهای زائد را مرتباً خالی کنید.

به علاوه در صورتی که دستگاه شما، در اسلایدشو برای تمیز کردن اجزای داخلی دارد، باید آن را تمیز نگاه دارید. سینی کاغذ را نیز گردگیری و تمیز کنید. سینی کاغذ مکان مناسبی برای انباشت گرد و غبار و کثیفی ها است. چنانچه با وجود تمامی این موارد، همچنان اشکال خط انداختن دستگاه کپی پایدار بود، ایراد از قطعات دستگاه است. برای رفع ایراد احتمالی و بررسی قطعات دستگاه، توصیه می شود با یکی از کارشناسان مرکز تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید. پس از توضیح اشکال پیش آمده در دستگاه کارشناس شما را راهنمایی خواهد کرد.

تعمیرات دستگاه کپی در تهران

دارندگان دستگاه های کپی در تهران، می توانند کلیه سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، تعمیر و سرویس مرتبط با این دستگاه را از مرکز تخصصی تعمیر دستگاه کپی در تهران دریافت کنند. این مرکز با داشتن چندین شعبه در نقاط مختلف تهران، امکان دسترسی سریع به سرویس های تخصصی تعمیر دستگاه کپی را فراهم آورده است.

کاربران دستگاه های کپی در تهران می توانند با توجه به منطقه و محل کار خویش، با یکی از شعب تعمیر دستگاه کپی در تهران تماس گرفته و تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز از جمله رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی را در اسرع وقت دریافت کنند. شایان ذکر است در صورتی که امکان جداسازی قطعه معیوب از دستگاه کپی وجود نداشته باشد، سرویس های تخصصی مرتبط با تعمیر دستگاه کپی را می توان با استفاده از سرویس «تعمیرات دستگاه کپی در محل » دریافت نمود.

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا با هدف خدمت رسانی به مشتریان و کاربران گرامی این برند راه اندازی شده است. مدیریت این مرکز جهت ارائه هر چه باکیفیت تر خدمات از برترین متخصصان کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر بهره برده و تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده است. نمایندگی کونیکا مینولتا در کرج یکی از مراکز رسمی موجود در کشور بوده که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد.

اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست، لیکن به سبب آن که تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است.

Rate this post