اشتراک گذاری

شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا

برای شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا، قبل از هر چیز لازم است با قطعات داخلی کارتریج آشنایی داشته باشید، سپس نسبت به شارژ آن اقدام کنید. کاست کارتریج، درام کارتریج، مگنت کارتریج، فوم رولر کارتریج، بلید کارتریچ وچیپ ست کارتریج از جمله قطعات کارتریچ هستند. در هنگام شارژ کارتریچ به همه این قسمت ها دسترسی خواهید داشت و باید بسیار محتاطانه و کارشناسانه عمل کنید تا به کارکرد پرینتر کونیکا مینولتا آسیبی وارد نشود.

شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا

مراحل شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا

دقت کنید شاید مراحل در برخی از مدل های پرینتر اندک تفاوتی داشته باشد، اما اصول کار کاملا یکسان است.

در پوش ال

در مرحله ی بعد برای شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا به کمک یک پیچ گوشتی چهار سو، درپوش ال مانند را باز کنید. درپوش نگهدارنده درام را بردارید. حواستان را جمع کنید که فتر شاتر درام را گم نکنید. شاتر دارم همان قسمتی است که کل درام را می پوشاند.

تونر های سوخته و محور PCR

برای شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا تونر سوخته های داخل مخزن را خالی و مخزن را با هوای فشرده تمیز کنید. احتیاط کنید که بلید بازیافت تونر آسیب نبیند و تا نشود. در غیر این صورت تونر سوخته از جای خمیدگی حتما نشت خواهد کرد. از یک گوش پاک کن کمک بگیرید و جایگاه PCR  را پاک سازی کنید. این قسمت را با گریس هدایت کننده که سیاه رنگ است، آغشته کنید. حالا PCR را در جایگاه خود نصب کنید و سپس محور درام تمیز کرده و به گریس آغشته کنید. درام را در حالی که در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید، وارد جایگاه کنید.

خارج کردن درام

پیوسته به یاد داشته باشید که درام یک قطعه فوق العاده حساس است. در اجرای مرحله قبل باید دقت بسیاری داشته باشید که هیچ گونه آسیبی به درام نرسد.چرخ دنده درام را بلند کنید. در حالی که آن را در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید به سمت خود بکشید تا از محور خارج شود. درام را با یک دستمال بدون پرز تمیز کنید و دور از نور قرار دهید.

 PCRرا به دقت از جای خود بلند کنید. گریس‎های شفت PCR را با دستمال کاغذی تمیز کنید و مراقب باشید گریس با بدنه PCR تماس نداشته باشند. سپس PCR را با یک دستمال خشک بدون پرز تمیز کنید.

جدا کردن نیم تنه تونر و درام از هم

در حالی که کارتریج را با دو دست نگه داشته اید، نیم تنه تونر را به سمت خودتان بکشید و نیم تنه درام را در جهت مخالف حرکت دهید. در نتیجه نیم تنه تونر ودرام از یکدیگر جدا شود.

وایپر بلید

در این مرحله از شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا پیچ های وایپر بلید را باز کنید‎ و آن را با احتیاط از جای خود بلندکنید. اگر می توانید آن را با دستگاه دمنده هوا تمیز کنید. لبه پلاستیکی وایپر بلید را با دست یا دستمال تمیز نکنید؛ فقط هوا بگیرید‎. تونر سوخته‎های داخل مخزن را خالی کنید و با هوای فشرده تمیز کنید.بلید را در جای خود قرار دهید و دو پیچ آن را ببندید.

تونر سوخته های داخل مخزن را خالی و  مخزن را با هوای فشرده تمیز کنید. احتیاط کنید که بلید بازیافت تونر آسیب نبیند و تا نشود. در غیر این صورت تونر سوخته از جای خمیدگی حتما نشت خواهد کرد. از یک گوش پاک کن کمک بگیرید و جایگاه PCR  را پاک سازی کنید. این قسمت را با گریس هدایت کننده که سیاه رنگ است، آغشته کنید. حالا PCR را در جایگاه خود نصب کنید و سپس محور درام تمیز کرده و به گریس آغشته کنید. درام را در حالی که در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می چرخانید، وارد جایگاه کنید.

خارج کردن پلیت

جهت شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا پلیت نگهدارنده غلطک مغناطیسی را خارج کنید.(ممکن است پلیت، هنگام برداشتن درپوش با آن خارج شده باشد)غلطک مغناطیسی جذب تونر را با دقت از جای خود بلند کنید. دو بوش پلاستیکی را از دو طرف غلطک بردارید و تمیز کنید. غلطک مغناطیسی را ابتدا با هوای فشرده و سپس با دستمال بدون پرز تمیز کنید.

درپوش ال مانند

به کمک یک پیچ گوشتی چهار سو، درپوش ال مانند را باز کنید. درپوش نگهدارنده درام را بردارید. حواستان را جمع کنید که فنر شاتر درام را گم کنید. شاتر دارم همان قسمتی است که کل درام را می پوشاند.دو پیچی که سمت چرخ دنده مخزن تونر است، باز کنید. درپوش را بردارید و سه چرخ دنده را از محل خود بیرون بیاورید. در سمت دیگر مخزن تونر، پیچ درپوش را بازکنید و درپوش را بردارید.

قرار دادن بوش

بوش های غلطک مغناطیسی را در دو طرف غلطک قرار دهید: بوش سفید در سمت چرخ دنده و بوش سیاه در طرف دیگر. غلطک مغناطیسی را در جای خود روی مخزن تونر قرار دهید و پلیت را در سمت بوش سیاه رنگ نصب کنید. چرخ دنده غلطک و دو چرخ دنده دیگر را در جای خود قرار دهید. درپوش چرخ دنده‎ها را در جای خود بگذارید و پیچ‎های آن را ببندید. درپوش طرف دیگر را نیز در جای خود قرار دهید و پیچ آن را ببندید

دو پیچ دکتر بلید را باز کنید.

ابتدا زائده های پلاستیکی سفید رنگ را بردارید، سپس دکتر بلید را از جای خود خارج کنید

داخل مخزن تونر را با هوای فشرده تمیز کنید و به مقدار مورد نیاز تونر داخل مخزن بریزید (۸۵ یا ۱۱۰ گرم)؛ بستگی به نوع کارتریج و نوع تونر دارد؛ برای این کار ابتدا تونر را در قوطی خود خوب تکان دهید. سپس آن را داخل یک کیسه پلاستیکی کوچک بریزید و از کیسه پلاستیکی به آرامی در مخزن خالی کنید.حال دکتر بلید را با هوای فشرده تمیز کنید و در جای خود قرار دهید. زائده های پلاستیکی را در دو طرف بلید قرار دهید و پیچ را ببندید.

جداسازی فنرها

در حالی که نیم تنه درام را با دست چپ و نیم تنه تونر را با دست راست نگه داشته اید، کارتریچ را تنظیم کنید؛ همین که تنظیم کردید، نیم تنه درام را به سمت خودتان و نیم تنه تونر را در جهت مخالف کمی حرکت دهید.با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک تخت، فنرها را در جای صحیح خود قرار دهید. فنر شاتر درام را در جای خود قرار دهید و درپوش نگهدارنده درام را در جایگاه خود نصب کنید. انتهای فنر را کمی بالا بیاورید و به شکل صحیح در جای خود قرار دهید.

در مرحله یعدی شارژ کارتریچ پرینتر کونیکا مینولتا،  درام را یک تا دو دور در همان جهتی که قبلا گفته شده بچرخانید و پیچ درپوش را ببندید. برای دیدن درصد باقیمانده تونر کارتریج، چیپ کارتریج را عوض کنید. برای این کار زائده های پلاستیکی دو طرف چیپ را ببرید و چیپ کهنه را بیرون بیاورید و چیپ جدید را در جای چیپ قبلی نصب کنید. اکنون کارتریج  شارژ شده و آماده ی نصب در پرینتر است.

واحد تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا

واحد تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا ، تعمیرگاه مجاز پرینتر بوده و شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا را به صورت تخصصی برای کاربران به انجام می رساند. اگر به مجاری غیر مجاز برای تعمیر پرینتر اعتماد کنید، قطعا کارکرد اولیه دستگاه خود را باز نخواهید یافت و در نتیجه با صرف هزینه های بیهوده فقط وقت خود را تلف خواهید کرد. به یاد داشته باشید که مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا، همواره از حضور متخصصان این حیطه مدد می گیرد و خدماتی بی رقیبی را ارائه می دهد.

این مرکز درگاه امن نمایندگی و تعمیرات کونیکا است. این فرصت طلایی را از دست ندهید و آسوده خاطر به ما اعتماد کنید. در این بخش به معرفی برخی از پرینترهای کونیکا مینولتا می پردازیم که فروش ،  تعمیر و ترمیم آن ها در این مرکز انجام می گردد.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا افتخار دارد با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته در ارائه خدمات تعمیر وترمیم دستگاه های کمپانی کونیکا، پیشرو و پیشتاز باشد. همواره به یاد داشته باشید که انجام هر گونه تعمیر و ترمیم دستگاه چاپگر، در مراکز غیر مجاز می تواند آسیب هایی جدی به دستگاه وارد کند و عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه سازد.

مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا ، این مهم را برای شما کاربران عزیز فراهم ساخته است و اعلام می دارد که تیم مجرب و متخصص مرکز قادر خواهند بود از عهده هرنوع تعمیر و ترمیم با هر درجه سختی به خوبی و سربلندی بر آیند.

Rate this post