اشتراک گذاری

تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا یکی از سرویس های تخصصی مرتبط با این دستگاه است که کاربران پرینتر‌های Konica Minolta می توانند با حضور در نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا از آن بهره‌مند گردند. سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه توسط خبره‌ترین کارشناسان تعمیر پرینتر و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر انجام می‌پذیرد. بسیاری از اشکالات پیش آمده در غلطک پرینتر کونیکا مینولتا، نیاز به دستکاری چندانی نداشته و با اندک گردگیری و تنظیمات سخت افزاری رفع می‌گردند.

از همین رو توصیه می‌شود پیش از اقدام به تعویض یا تعمیر غلطک پرینتر Konica Minolta، محورهای این بخش از نظر آلودگی بررسی شوند و در صورت نیاز گردگیری و تمیز گردند. تمیز کردن غلطک ها و رفع موانع پیش آمده در آن معمولا خرابی این بخش را مرتفع ساخته و نیاز به تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا را منتفی می‌سازد. با این وجود گاه به دلیل استهلاک این قطعه و یا وارد شدن ضربه، نیاز است تا غلطک پرینتر تعویض گردد.

تعمیر-غلطک-پرینتر-کونیکا-مینولتا

کارکرد غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

آشنایی کاربر با کارکرد غلطک پرینتر کونیکا مینولتا و ساختار این قطعه سبب می‌گردد تا احتیاط های لازم جهت پیشگیری از خرابی آن در حین کار با دستگاه، لحاظ گردد و سرویس‌های دوره‌ای مورد نیاز انجام پذیرد. از همین رو در این بخش برآنیم تا اطلاعاتی هر چند مختصر درباره ساختار غلطک پرینتر و کارکرد آن ارائه نماییم. همانگونه که می‌دانید بخش راهنمایی و هدایت کاغذ در تمامی پرینترها، متشکل از دو محور است؛ محور نخست با چرخ دنده به موتور وصل می شود و محور دیگر به واسطه یک فنر و یا فنرهای نرم روی محور دیگر سوار می‌شود.

بر روی هر دو محور غلطک های گرد پلاستیک مانندی قرار گرفته است که بروی همدیگر سوار شده‌اند. هنگامی که محور اصلی به واسطه موتور چرخیده می شود غلطک موجود بر روی آن، غلطک بالای خود را می چرخاند و این حرکت کمک می‌کند تا کاغذ موجود در این میان، به واسطه غلطک های دو محور به جلو هدایت گردد. بدیهی است در صورت خرابی غلطک پرینتر کونیکا مینولتا فرآیند هدایت برگ کاغذ و روند چاپ با اشکال مواجه می‌گردد و کاغذ به دلیل خرابی غلطک در میانه راه متوقف می‌شود.

این مقاله برای شما مفید است : گیر کردن کاغذ در پرینتر کونیکا مینولتا

سرویس غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

در صورتی که پس از بررسی غلطک پرینتر کونیکا مینولتا به این نتیجه رسیدید که خرابی پیش آمده در فرآیند چاپ به دلیل آلودگی و انباشت گرد و خاک در این بخش از دستگاه است، توصیه می‌شود جهت سرویس و گردگیری غلطک پرینتر خود اقدام نمایید. در بخش زیر دستورالعمل این کار به زبانی ساده برای شما شرح داده شده است.

  • برای شروع پرینتر کونیکا مینولتا خود را خاموش نمایید.
  • پس از خاموش کردن پرینتر، درب یا قاب پرینتر را جهت دسترسی به اجزای داخلی چاپگر باز کنید.
  • در صورتی که بر روی سینی کاغذ، کاغذی وجود دارد آن‌ها را خارج نمایید.
  • برای تمیز کردن غلطک پرینتر کونیکا مینولتا به یک پارچه ی بدون پرز مرطوب نیاز دارید.
  • پارچه را در یک دست و بر روی غلطک نگاه دارید و با دست دیگر خود به آرامی غلطک را چرخانده و تمیز کنید.
  • پس از تمیز کردن سرتاسر غلطک، تمامی درهای باز شده را ببندید. کاغذها را سر جای خود قرار دهید و مجدد پرینتر خود را به برق زده و روشن کنید.
  • با اتمام مراحل تمیز کردن غلطک پرینتر، جهت اطمینان از درستی این کار، چندین برگ پرینت آزمایشی بگیرید.
  • درصورتی که کشیده شدن کاغذها به درستی انجام شود، مشخص می شود که غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا به خوبی تمیز شده در غیر اینصورت باید پاکسازی غلطک ها را مجدداً انجام دهید.
  • نکته: در حین پاکسازی غلطک پرینتر کونیکا مینولتا، از اسپری مستقیم مواد شوینده و پاک کننده بر روی غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا و سایر قطعات داخلی دستگاه خودداری نمایید. به جای این کار می بایست از پارچه بدون پرز، نم دار و تمیز استفاده نمایید.

تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا

نمایندگی تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر انواع پرینتر این برند اعم از پرینتر لیزری، پرینتر جوهرافشان و … به مراجعان است. تعمیرات پرینتر در این مرکز به دلیل حضور کارشناسان باتجربه و استفاده از ابزارآلات پیشرفته، به‌گونه‌ای انجام می‌پذیرد که می‌توان مدعی رفع اشکالات پیش آمده به بهترین شکل ممکن بود. برخی از رایج ترین اشکالات پرینتر های کونیکا مینولتا که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا مرتفع می گردند عبارتند از: خرابی درام پرینتر کونیکا مینولتا، خرابی مگنت پرینتر کونیکا مینولتا، اشکالات کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا، خرابی پیکاپ رولر پرینتر، خرابی غلطک پرینتر و … .

نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا

به دلیل آنکه پرفروش‌ترین محصولات کونیکا مینولتا در کشور ما، دو دستگاه کپی و پرینتر هستند، فعالیت های نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا نیز عمدتاً بر این دو دستگاه تمرکز یافته است. نمایندگی Konica Minolta در «بخش فروش»، تأمین‌کنندۀ دستگاه های کپی و پرینتر و در بخش «خدماتِ پس از فروش» ارائه‌دهنده خدمات تعمیر، بازسازی و ترمیم این دستگاه‌هاست.

این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های مربوطه ارائه نماید. تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا همراه با گارانتی بوده و مدت گارانتی نیز با توجه به نوع سرویس ارائه شده متفاوت است.

Rate this post