اشتراک گذاری

فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا

فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا همان قطعه‌ای است که در فرآیند چاپ، سبب گرمای کاغذ می‌شود. اگر از کاربران دستگاه‌های پرینتر باشید حتما متوجه گرمای ابتدایی کاغذ، در لحظه نخست خروج از پرینتر، شده‌اید. این گرما بخاطر فیوزینگ پرینتر است.  فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا، گرما و حرارت لازم برای ذوب کردن تونر و چسبیدن آن به کاغذ را فراهم می‌کند. وقتی تونر روی کاغذ حرکت می‌کند سطح درام به وسیله لامپ هایی که وجود دارند گرم می شود. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته اند که کار آن را آسانتر و بهتر کرده اند اما پرس رولر مثل همان مدل قدیم است. فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا قابل تعویض و تعمیر است و اجزا آن را می توان بصورت جداگانه خریداری و بازسازی کرد.

فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیر و تعویض فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا

در صورتی که امکان تعمیر فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا وجود نداشته باشد تعمیرکاران ما در نمایندگی کونیکا مینولتا اقدام به تعویض آن با یک نمونه نو و اورجینال می نمایند. زمان تعویض فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا و نیاز به جابجایی این قطعه، ممکن است با ارائه پیغام هایی از سوی دستگاه به کاربر اعلام می گردد. برای مثال بعضی از دستگاه های پرینتر و کپی، با بروز اختلال در عملکرد فیوزینگ، بصورت اتوماتیک و با کدهای مخصوص هشدارهایی مبنی بر نیاز به تعویض فیوزینگ را به کاربر اعلام می دارند. وجود خطوطی بر روی کاغذ چاپ شده نیز میتواند نشانه ای برای تعویض فیوزینگ و یا یکی از قطعات آن باشد. در چنین مواقعی بهتر است پیش از اقدام به تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا با یکی از کارشناسان ما در نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا مشورت نمایید.

آموزش تمیز کردن فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا

غالب اشکالات پی آمده در فیوزینگ چندان جدی نیست و با اندک گردگیری مرتفع می گردد. بنابراین توصیه می شود که پیش از تماس با مرکز تعمیر فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا، این بخش از دستگاه را با رعایت تمامی جوانب احتیاط گردگیری و تمیز نمایید. اگر اطلاعی در ارتباط با شیوه این کار ندارید می توانید آموزش های ارائه شده در این بخش را دنبال نمایید.

همانگونه که می‌دانید واحد فیوزینگ دارای دو غلتک حرارتی و غلتک فشاری است. کار فیوزینگ در واقع آن است که با حرارت و فشار، کاغذ و تونر را به هم متصل کند. از همین روست که غلتک های موجود در فیوزینگ به مرور کثیف می شوند. کثیفی فیوزینگ معمولاً خود را به صورت نقطه یا خطوط سیاه روی کاغذ چاپ شده نشان می دهد. برای تمیز کردن فیوزینگ مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • نصف پرینتر از هم باز شود. (برای این کار درپوش جلوی دستگاه را باز نمایید.)
  • درپوش فیوزینگ رو بردارید.
  • غلتک لاستیکی که در این زمان مشاهده می کنید، غلتک فشار است.
  • غلتک سفتی نیز که در این بخش وجود دارد همان غلتک حرارتی است.
  • (نکته: این بخش از دستگاه را به خوبی بررسی کنید تا در صورت وجود خرده کاغذ، آن را پاکسازی نمایید.)
  • برای پاک کردن فیوزینگ، کارشناسان تعمیر فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا توصیه می کنند که از یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن آغشته به الکل ایزوپروپیل استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که قطعه فیوزینگ داغ است و با اندک فشاری آسیب می بیند بنابراین برای تمیز کردن آن، کاملاً محتاطانه عمل کنید.
  • در صورتی که الکل مورد استفاده شما روغن داشته باشد فیوزینگ کثیف می شود.
  • درب دستگاه را ببندید تا فیوزینگ حرکت کند.
  • دوباره درب رو باز کنید و سطح جدیدی از آن را تمیز کنید.
  • دو مرحله قبل را تکرار کنید تا همه نقاط فیوزینگ پاک گردد.
  • توجه داشته باشید که در صورت استهلاک بیش از اندازه فیوزینگ، تمیز کردن آن مشکل را حل نمی کند. در صورتی که توانایی تشخیص این موضوع را ندارید، بهتر است از مشاوره یک کارشناس تعمیر فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا کمک بگیرید.

تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا در این مرکز محدود به سرویس خاصی نیست و دربردارنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیرات، ترمیم، بهبود، سرویس، گردگیری و ارتقاء این دستگاه است. دارندگان این محصول می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا و یا از طریق یک تماس تلفنی و ثبت درخواست «تعمیرات در محل پرینتر کونیکا مینولتا» از خدمات تخصصی مرتبط با این محصول از جمله تعمیر و تعویض فیوزینگ پرینتر کونیکا مینولتا برخوردار گردند.

لینک مفید

نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا

تعمیرات کونیکا مینولتا در این مرکز محدود و منحصر به دستگاهی خاص نیست و تمامی محصولات کونیکا مینولتا را شامل می گردد. بد نیست بدانید که در نمایندگی کونیکا مینولتا و در روند تعمیرات دستگاه های معیوب این برند صرفاً از قطعات اورجینال استفاده می شود و در صورت نبود قطعه در بازار داخلی، قطعه مورد نیاز پس از هماهنگی های انجام شده با مشتری از خارج کشور وارد خواهد شد؛ در شرایط ویژه و خاص نیز، یک دستگاه جدید خریداری شده و جهت دستیابی به قطعات مورد نیاز، اجزاء آن اوراق می گردد. تعمیرات هر محصول در نمایندگی کونیکا مینولتا در کارگاهی مجزا و مخصوص انجام شده و در هر کارگاه از متخصصان ویژه تعمیر همان محصول بهره برده شده است. جهت آشنایی با واحدهای تخصصی تعمیرات کونیکا مینولتا در این مرکز به بخش زیر مراجعه نمایید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد. اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست لیکن به سبب آنکه تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول مرتبط با کمپانی کونیکا مینولتا را در سایر بخش‌های وبسایت دنبال نمایید.

Rate this post