اشتراک گذاری

پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا

پیکاپ رولر یکی از قطعات موجود در پرینترهای کونیکا مینولتا و البته سایر پرینترهای موجود در بازار است که احتمال بروز خرابی و استهلاک در آن وجود دارد. در صورت خرابی پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا نیاز است تا سطح خرابی پیش آمده در این قطعه مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات مورد نیاز جهت تعویض و تعمیر آن آغاز گردد. خرابی پیکاپ رولر نشانه‌هایی دارد که رایج‌ترین آن، فید نشدن کاغذ است. بنابراین اگر کاغذ اصلاً از سینی فید نمی‌شود و ارور گیر کردن کاغذ مکرراً از سوی دستگاه اعلام می‌شود می‌توان احتمال داد که مشکل پیش آمده از پیکاپ رولر پرینتر Konica Minolta است. 

دارندگان پرینترهای کونیکا مینولتا می توانند با مراجعه به این مرکز و حضور در پارت تخصصی تعمیر و تعویض پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا سرویس های مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. کاربرانی که امکان جابجایی و تحویل دستگاه خویش به مرکز تعمیرات پرینتر را ندارند، می توانند خدمات مورد نیاز خویش را با استفاده از سیستم سرویس در محل پرینتر کونیکا مینولتا استفاده نمایند.

پیکاپ-رولر-پرینتر-کونیکا-مینولتا

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا

در صورت مشاهده نشانه‌های خرابی پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا می‌توانید با طی مراحل درج شده در بخش زیر جهت تعمیر و تعویض این قطعه اقدام نمایید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان تعمیرات کونیکا مینولتا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. خوشبختانه قیمت پیکاپ پرینتر Konica Minolta و پدی که بر روی آن قرار می‌گیرد بالا نیست و با صرف هزینه اندک، قابل تعویض است. در تصاویر زیر می‌توانید دو نمونه از پیکاپ‌های پرینتر را مشاهده نمایید.

  • در گام نخست پرینتر را از برق کشیده و اجازه دهید که دستگاه کاملا خنک شود. پس از آن برای سهولت کار کاتریج دستگاه را خارج نمایید.
  • نکته: پیکاپ رولر عموماً در دو رنگ آبی و طوسی تولید می شود و محل قرارگیری آن پشت کارتریج است.
  • در این مرحله نیاز است تا دکمه پیکاپ رولر را به سمت جلوی پرینتر بچرخانید. پس از این کار به آرامی پیکاپ رولر را به مستقیم بکشید.
  • یک پارچه نخی ساده برداشته و آنرا آغشته به الکل کنید و بر روی پیکاپ رولر به آرامی بکشید.
  • گرد و خاک احتمالی و غبار موجود در پیکاپ را با دستمال نخی تمیز پاک کنید و اجازه دهید پیکاپ خشک شود.
  • پیکاپ رولر را در محل خود قرار دهید و دکمه آنرا به سمت عقب پرینتر بچرخانید.
  • در مرحله آخر از تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا، کاتریج را سر جای خود قرار دهید و درب پرینتر را ببندید.
  • پرینتر کونیکا مینولتا را به برق بزنید و آن را برای کار آماده کنید.

در سرویس، تعویض و تعمیر پیکاپ رولر پرینتر به این نکات دقت نمایید

یکی از نکاتی که می بایست در زمان سرویس، تعویض و تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا به آن توجه داشت آن است که می بایست از دست زدن به تراسفر رولر خوداری کرد. ترانسفر رولر غلطک لاستیک اسفنجی سیاه رنگی است که در زیر محل قرار گیری کارتریج است. بهتر برای این کار از یک ورق کاغذ استفاده شود. روش آن نیز آن است که در هنگام تعویض یا تمییز کردن پیکاپ رولر، کاغذ را روی ترانسفر رولر قراردهید. 

نکته دیگر آن است که به دلیل اینکه در تمیز کردن پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا معمولاً از الکل استفاده می شود و این ماده اشتعال‌زاست، بهتر است تمیز کردن پیکاپ رولر را در محلی به دور از آتش یا هر ماده دیگری که سبب اشتعال الکل می شود، انجام دهید. همچنین اجازه دهید تا پیکاپ رولر بعد از تمیز کردن کاملا خشک شود سپس آن را در جای خود قرار دهید. 

قویاً توصیه می شود که قبل از خشک شدن پیکاپ رولر پرینتر Konica Minolta را به برق نزنید. در صورت نبود الکل می توانید پارچه بدون پرز را به مقدار بسیار کم مرطوب نمایید و پیکاپ رولر را تمیز نمایید. در صورتی که مهارت این کار را ندارید بهتر است به کارشناسان ما در نمایندگی کونیکا مینولتا، واحد تخصصی تعمیر پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا مراجعه نمایید.

علائم خرابی پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا

معمول‌ترین نشانۀ خرابی پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا آن است که پس از روشن شدن پرینتر، کاغذ‌های موجود در سینی کاغذ پرینتر، شروع به تکان خوردن کنند، اما پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز جهت چاپ را به خود جذب کند. چنین اتفاقی دال بر خرابی پیکاپ پرینتر کونیکا مینولتا و نیاز به تعویض آن است. 

البته باید به این نکته توجه داشت که در مواردی وجود یک شی خارجی مثل تکه کاغذ، سوزن منگنه یا سایر قطعات، سبب می‌گردد که پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز را به داخل چاپگر مکش کرده و فرآیند چاپ را به انجام رساند. بنابریان پیش از اقدام به تعویض پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا بهتر است از عدم وجود یک شی خارجی در مسیر مکش کاغذ، مطمئن گردید.

نمایندگی تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا در این مرکز محدود به مدل خاصی از پرینتر نیست و تمامی مدلهای چاپگر اعم از جوهری، لیزری و … را دربر می‌گیرد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت بروز هر گونه نقص اعم از نواقص تخصصی و غیرتخصصی با نمایندگی تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا تماس گرفته و خواستار راهنمایی و مشاوره از کارشناسان این مرکز باشید. 

در موارد عادی و غیرتخصصی، کارشناسان ما راهکارهایی جهت تعمیرات چاپگر کونیکا مینولتا به شما ارائه خواهند داد تا نیازی به حمل دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه نباشد و اشکالات ایجاد شده به صورت تلفنی رفع گردد. در موارد تخصصی و اشکالات فنی شدید، شما می توانید دستگاه خود را به نمایندگی تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر، آن را به صورت سالم، گردگیری شده و بی هیچ عیب و نقصی دریافت نمایید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا با هدف خدمت رسانی به مشتریان و کاربران گرامی این برند راه اندازی شده است؛ مدیریت این مرکز جهت ارائه هر چه باکیفیت تر خدمات از برترین متخصصان کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر بهره برده و تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده است. نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد. 

اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست لیکن به سبب آنکه تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

Rate this post