اشتراک گذاری

عمر کارتریج های جوهر و تونر

عمر کارتریج های جوهر و تونر معمولاً برای آندسته از کاربرانی مورد سوال واقع می‌شود که به هر دلیل –مثلاً مواجهه با تخفیف قیمت در فروشگاه، عدم داشتن زمان و فرصت کافی برای خریدهای دوره‌‌ای کارتریج و مواردی از این دست- تصمیم می‌گیرند به جای یک کارتریج، چندین کارتریج تهیه کنند. به واقع در چنین موقعیت‌هایی آیا انتخاب چند کارتریج و نگه‌داری طولانی مدت از آنها، گزینه مناسبی است؟ متاسفانه پاسخ این سوال منفی است.

چرا که نگهداری طولانی مدت از کارتریج و عدم استفاده از آن، کاربر را با مشکلاتی -نظیر نمایش پیام خطا از سوی دستگاه با مضمون وجود اشکال در کارتریج های جوهر یا تونر،- مواجه خواهد ساخت. حال پرسش اینجاست که آیا کارتریج باز نشده‎ای که به مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته نیز دچار مشکل می‌گردد؟ پاسخ این سوال نیز متاسفانه بله است.

کارتریج های جوهر و تونر

تاریخ انقضا کارتریج های جوهر

جوهر و تونر بکاررفته در کارتریج‌های پرینتر نیز درست همانند بسیاری از مواد غذایی تاریخ انقضا دارد. البته این تاریخ انقضا، وابسته به متغیرهای گوناگونی است که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهد شد. برای مثال یکی از این متغیرها آن است که آیا کارتریج جوهر در حال حاضر در پرینتر است یا هنوز در بسته بندی محافظ قرار دارد؟ دیگر آنکه آیا کارتریج یک نسخه، دوباره شارژ شده است (Remanufactured) یا یک کارتریج جدید از تولید کننده اصلی است؟

نکته دیگر آنکه آیا پرینتر شما در معرض نور آفتاب قرار داشته است؟ در طول این مدت چندبار از پرینتر خود استفاده کرده‌اید؟ مشخص کردن تاریخ انقضا کارتریج های جوهر و تونر وابسته به پارامترهای متعددی است که موارد درج شده تنها برخی از آنها بود. در صورتی که قصد نگهداری از کارتریج جوهرهای استفاده نشده را دارید،

به موارد درج شده در بخش زیر دقت نمایید:

  • بزرگترین دشمن کارتریج های جوهر و تونر قرار گرفتن در معرض هوا و تدوام این موضوع است.[ultimate_spacer height=”20″]
  • قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر نیز می‏تواند سبب بالار فتن غلطت جوهر گردد.[ultimate_spacer height=”20″]
  • بد نیست بدانید که نگهداری جوهر کارتریج از زمان تولید تا مصرف، تقریبا دو سال است. این مدت زمان برای کارتریج هایی که مجددا شارژ شده‎اند در حدود یک سال است.
  • هر میزان که کارتریج جوهر تازه‌تر باشد، احتمال اینکه پس از بارگذاری در پرینتر بهتر کار کند، بیشتر است.
  • توصیه می ‎شود هر 2 تا 3 هفته، حداقل یکبار پرینتر خود را روشن نمایید و چند برگ پرینت بگیرید. این کار کمک می‌کند تا هم کارتریج های جوهر و تونر شما بیشتر شده و تمام قسمت ها برای دریافت نتایج مثبت تحریک گردند.
  • رسوبات غلیظ جوهر فارغ از اینکه در داخل مونتاژ کارتریج وجود داشته باشند و یا روی اجزای پرینتر جوهرافشان، علت کلی پیامهای خطای ناخوشایندی است که پرینتر شما هنگامیکه مشکلی وجود دارد ارسال می‎کند.

تاریخ انقضا کارتریج های تونر

اگر با کارتریج تونر سروکار دارید، احتمالاً دانستن این مسئله برای شما مسرت بخش باشد که عمر مفید کارتریج های تونر نسبتاً طولانی است به ویژه اگر این کارتریج‌ها در یک مکان خشک و عاری از رطوبت نگهداری شوند. آنجایی که تونر پرینتر به شکل پودر خشک استفاده می‎شود، نگرانی درباره سخت شدن آن نیز بی‌مورد است. نظیر آنچه که در مورد کارتریج های جوهر گفته شد، در مورد کارتریجهای تونر نیز باید به خاطر داشته باشید که بهترین نتایج را در صورتی می‎گیرید که تونر مورد استفاده شما تازه و فعال باشد.

نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران

نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. نمایندگی کونیکا مینولتا در تهران به دلیل اطمینان از مهارت و دانش کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در این سازمان را چه در بخش فروش در تهران و چه در بخش تعمیرات گارانتی و ضمانت نموده است.

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا در تهران با پیاده‌سازی استانداردهای جهانی در تلاش است تا سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مرکز را ارتقاء بخشد و روز به روز بر کیفیت خدمات خویش بیافزاید. سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌ کونیکا مینولتا مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است.

Rate this post