اشتراک گذاری

گلاس متر کونیکا مینولتا

دستگاه گلاس متر کونیکا مینولتا  

دستگاه گلاس متر کونیکا مینولتا  / Glossmeter Konica minolta

گلاس متر / Glossmeter  یا براقیت سنج  وسیله ای است که از آن برای  اندازه گیری میزان براقیت سطوح استفاده می کنیم . .عملکرد دستگاه به این صورت است که  در زاویه ای مشخص پرتوئی از نور را به سطح تابانده و از میزان جذب نور و محاسبه ی  آن بر حسب درصد نسب تابش به انعکاس می تواند میزان براقیت سطح را اندازه گیری کند . دستگاه گلاس متر کونیکا مینولتا برای اندازه گیری انعکاس نور استفاده می شود . یک ارتباط واقعی بین نسبت نور ونور منعکس شده وجود دارد و به عنوان مبنایی برای استانداردسازی و اندازه گیری میزان  براقیت  استفاده می شود.استاندارد های بین المللی متفاوتی وجود دارند که روش ها و مشخصات گلاس متر را برای اندازه گیری براقیت مواد مختلف مشخص می کنند . گلاس متر کونیکا مینولتا هماهنگ با این استاندارد ها است . دراین قسمت دونوع از گلاس مترهای کونیکا مینولتا را معرفی می کنیم :

 Multigloss 268  / مولتی گلاس ۲۶۸: یک نوع گلاس متر کوچک و قابل حمل  با زاویه اندازه گیری های متعدد است .این دستگاه در تطابق کامل با هنجارهای ISO، ASTM، DIN، BS و JIS می باشد. تنها دو کلید عملیاتی روی آن وجود دارد که که شامل تنظیمات زبان، کالیبراسیون، اندازه گیری، و آمار است .

Uni Gloss 60Plus / یونی گلاس ۶۰پلاس :  یک نوع دیگر از گلاس مترها است . این گلاس مترتقریبا  تمام امکانات Multigloss 268 را دارد .  تنها ویژگی که این گلاس متر ندارد زاویه ی اندازه گیری های متعدد است که  Multigloss 268 این امکان را به شما می دهد . اما اگر شما گلاس متر را فقط برای یک هدف می خواهید Uni Gloss 60Plus بهترین گزینه برای انتخاب است . کونیکا مینولتا تمام گلاس مترهای خود را منطبق با استاندارد های ISO, ASTM, DIN BS,  و JIS ساخته است و به شما این اطمینان را می دهد که در صورت انتخاب هریک از گلاس مترها از کیفیت بالا برخوردار خواهید بود .

Rate this post