اشتراک گذاری

تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا

درام کپی کونیکا مینولتا، قطعۀ استوانه‌ای شکل از جنس آلومینیوم است که روکشی از جنس سلنیوم آن را فرا گرفته است. در دستگاه‌های کپی، درام در درون محفظه‌ای به نام تانک درام یا کارتریج درام قرار می‌گیرد. نوع درام در دستگاه های کپی سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می بایست در تعویض و تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا مد نظر قرار گیرد. در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج و دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می گردد. در بخش‌های آتی نشانه‌های وجود خرابی در این بخش از دستگاه مفصلاً شرح داده شده است. به دلیل حساسیت بالای این قطعه توصیه می‌شود تعمیرات آن صرفاً توصط کارشناسان زبده و مجرب تعمیر دستگاه کپی انجام پذیرد.

تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا

درام کپی کونیکا مینولتا و اشکالات مرتبط با این قطعه

در این بخش برآنیم تا برخی اشکالات رایج در دستگاه های کپی کونیکا که به نوعی با درام کپی کونیکا مینولتا مرتبط هستند را با شما به اشتراک بگذاریم. استفاده از درام باکیفیت و تعمیر و تعویض به موقع آن در کیفیت چاپ تأثیر زیادی دارد. توجه داشته باشید که علاوه بر این برای بالا بردن کیفیت چاپ می توانید از موارد تنظیم رنگ دستگاه کپی، استفاده کنید. در صورت بروز هر کدام از اشکالات زیر می توانید خدمات مرتبط با تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا را با مراجعه به مرکز تعمیرات کپی کونیکا مینولتا دریافت نمایید. برخی از شایع ترین اشکالاتی که به نوعی به دلیل بروز ایراد در یونیت درام هستند عبارتند از:

شنیده شدن صدای نابهنجار از دستگاه کپی کونیکا مینولتا

گاھی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در دستگاه فتوکپی کونیکا صدا ایجاد می شود. در چنین شرایطی لازم است که اقدامات تخصصی مورد نیاز جهت تعویض درام و بلید پاک کننده کپی کونیکا توسط کارشناسان تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا بر روی دستگاه پیاده شود.

چسبیدن و گیر کردن کاغذ: گاه مشاهده شده که کاغذ بر روی درام کپی می چسبد و جدا نمی شود. مهم ترین علت این اشکال می تواند وجود خرابی در ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن باشد. رفع این اشکال نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا انجام می شود.

روشن شدن چراغ درام و نمایش Drum Error: زمانی که چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از٣٠ هزار برگ عبور کرده باشد. در این وضعیت باید درام را عوض کرد. توصیه می شود پس از این کار دولوپر و بلید را نیز عوض کرد.

بسته نشدن درب سمت راست فتوکپی کونیکا مینولتا

بروز این اشکال عمدتاً به دلیل آن است که یونیت درام به خوبی در جای خود قرار نگرفته است. علت دیگر این اشکال می تواند خارج شدن ضامن درب از جای خود باشد. در صورتی که مشکل حل نشود احتمالا یونیت درام شکل هندسی خود را از دست داده است که در اینصورت جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا به نمایندگی مراجعه نمایید.

شنیده شدن صدای نابهنجاز از دستگاه کپی کونیکا و خارج شدن برگه سفید: گاهی درام کپی کونیکا دنده را خرد می کند که این مسئله سبب چاپ برگ سفید توسط دستگاه می شود. در چنین شرایطی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعویض درام کپی کونیکا مینولتا انجام شود.

بروز اشکال در دولوپر دستگاه کپی کونیکا: بروز اشکال در دولوپر دستگاه کونیکا نیز می توان به نوعی با درام مرتبط باشد. دولوپر ریزی دستگاه کپی کونیکا می تواند از عدم اتصال درام به کپی باشد و جرقه زدن یکی از شارژرهای MC و TC باعث ریزش دولوپر در دستگاه فتوکپی می شود. جهت تشخیص این اشکال می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا تماس بگیرید.

چاپ کم رنگ دستگاه کپی کونیکا مینولتا

زمانی که تصویر کپی کم رنگ است چند احتمال وجود دارد: یا پودر دولوپر کارکرد زیادی داشته است و عمرش تمام شده است یا درام دستگاه کپی ضعیف شده است که در هر صورت، برای افزایش کیفیت چاپ می بایست هردوی آنها را عوض کرد.

وجود خطوط سفید در تصویر چاپ شده: در صورتی که در تصویر چاپ شده خطوط سفید می افتد باید ابتدا سیم شارژهای MC و TC را عوض کنیم. در گام بعدی دولوپر چک شود تا کم نشده باشد. بعد از این دو مرحله باید درام را نیز چک کرد تا در صورت بروز اشکال در آن، تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا و یا تعویض آن انجام شود.

کپی کونیکا پودر دولوپر (پودر سنگین) را به بیرون می ریزد: زمانی که در کپی کونیکا پودر دولوپر ریزش دارد احتمالا یا سیم شارژ MC و یا TC کپی خراب و یا پاره شده است. احتمال دیگر آن است که درب کپی اتصال مناسبی ندارد و یا اتصالات شارژرهای درام جرقه می زند. رفع این اشکالات نیز توسط کارشناسان پارت تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا انجام می پذیرد.

تعویض درام کپی کونیکا مینولتا

نکات مهم در تعویض و تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا

به دلیل حساسیت بالای قطعه درام، سرویس های مرتبط با تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا می بایست صرفاً به دست تعمیرکاران و کارشناسان مجرب این حوزه انجام پذیرد. در اغیراینصورت امکان بروز خرابی های دو چندان و اختلال در سایر قطعات این دستگاه و عملکرد آن وجود دارد. در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران تر باشد، ولی به دلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت، می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین های اداری شود. به طور کلی درام دستگاه های کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد. توجه داشته باشید که گاهی به دلیل وجود آلودگی در قطعه، عملکرد آن دچار ایراد می شود. در این مواقع لازم است از روش های تمیز کردن درام استفاده شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در واحد تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا تماس بگیرید. 

تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا

تعمیرات کپی کونیکا مینولتا با توجه به افزایش حضور این دستگاه در بازارهای داخلی به‌ویژه در میان فعالان صنعت چاپ، نیاز بسیاری از کاربران گشته و تقاضا در این زمینه در حال افزایش است. اگرچه دستگاه‌های کپی کونیکا مینولتا، به دلیل کیفیت بالای ساخت و قطعات پیشرفته به کار رفته در آن‌ها‌، به ندرت دچار نقص و خرابی می‌گردند لیکن ممکن است این تجهیزات نیز به تدریج و با گذشت عمر مفید آن‌ها، نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا کنند. در صورت بروز هرگونه نقص و اختلال در عملکرد دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا، شما می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا، از تعمیر و ترمیم دستگاه خود در یک مرکز معتبر و مجاز آسوده خاطر باشید. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه از جمله تعمیر درام کپی کونیکا مینولتا با حضور در این مرکز قابل دریافت است.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از واحدهای زیرمجموعه در مرکز سخت افزار ایران است که با هدف خدمت رسانی به مشتریان و کاربران گرامی این برند راه اندازی شده است؛ مدیریت این مرکز جهت ارائه هر چه باکیفیت تر خدمات از برترین متخصصان کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حوزه تعمیر بهره برده و تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده است. نمایندگی کونیکا مینولتا یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در حوزه های‌ مرتبط با تولیدات کمپانی کونیکا مینولتا فعالیت دارد. اگرچه فعالیت این مرکز محدود به دستگاه و تولیدی خاصی نیست لیکن به سبب آنکه تمرکز اصلی این برند بر تولیداتی نظیر دستگاه های کپی و پرینتر است، نمایندگی کونیکا مینولتا نیز تمرکز خویش را بر ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با این دو دستگاه نهاده است.

نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا

نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا با تجربه بیست ساله در زمینه تعمیرات انواع محصولات کونیکا مینولتا این اطمینان را به مشتریان عزیز می دهد که تمامی خدمات مرتبط با این حوزه با رعایت تمامی پارامترهای مطرح شده از سوی کارخانه سازنده ارائه گردد. بعلاوه هزینه دریافت شده در این مرکز بر اساس نرخنامه مصوب است. مزیت ویژه این مرکز حضور ناظرانی از سوی شرکت سازنده (شرکت کونیکا مینولتا) و نظارت بر سطح کیفی خدماتی است که توسط کارشناسان و کارکنان حاضر در این مجموعه ارائه می گردد. کارشناسان این مرکز تمامی توان و امکانات خویش را به کار بسته اند تا خدماتی لایق و سزاوار نام کونیکا مینولتا به کاربران آن ارائه دهند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات کونیکا مینولتا در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

5/5(3 امتیاز)