اشتراک گذاری

دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا

دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا، از جمله ماشین های اداری است که در انواع ادارات و مراکز معتبر مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های کپی چند کاره و یا چند منظوره، به دستگاه هایی گفته می شود که علاوه بر قابلیت کپی از امکانات دیگری مثل پرینت ، اسکن و فکس هم برخوردار هستند . این دستگاه ها معمولا به دلیل فضای کمتری که نسبت به هر کدام از دستگاه های اسکن و فکس و پرینتر به صورت مجزا اشغال می کنند، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته اند.

دستگاه های کپی در مدل های چند منظوره به دلیل فشردگی که دارند زود تر دچار آسیب دیدگی و خرابی می شوند. به همین دلیل به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا می پردازیم. همچنین در صورتی که قصد دارید با انواع مختلف این دستگاه آشنا شوید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا

مزایای دستگاه کپی چند کاره

به طور کلی دستگاه های کپی چند کاره، مزایای زیادی دارند. از جمله مهم ترین مزایای این دستگاه، می توان به صرفه جویی در هزینه ها و نیز صرفه جویی در فضا اشاره نمود.

  • صرفه جویی در هزینه، به صورتی است که شما از خرید هر دستگاه به صورت مجزا بی نیاز می شوید.  اگرچه دستگاه های چند کاره قیمت پایینی ندارند، اما در مقایسه با مجموع هزینه ای که برای خرید یکی از دستگاه های ذکر شده متحمل می شوید صرفه اقتصادی بیشتری خواهند داشت.
  • همان طور که پیش تر اشاره کردیم یکی دیگر از مزایای دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا، فضای کمتری است که در دفتر و یا اداره اشغال می کنند.

معایب کپی چند منظوره

در کنار دستگاه های کپی دارند، معایبی هم در کنار آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

  • یکی از مهم ترین این مشکلات، مصرف بالای برق دستگاه است. طبیعی است که وجود چند قابلیت در یک دستگاه، مصرف انرژی آن را بالا برده و به تبع آن، هزینه های کاربران را افزایش خواهد داد.
  • هزینه ی بسیار بالای نگهداری از این دستگاه نیز یکی دیگر از معایب آن به شمار می رود. شارژ کارتریج چند کاره، هزینه جوهر و تونر و هزینه تعمیرات دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا بالا بوده و از این نظر برای کاربران مشکل ساز خواهد بود.

با توجه به موارد ذکر شده خرید دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا، تنها به کاربرانی توصیه می شود که فضای کافی برای نگهداری از تمامی دستگاه ها به صورت مجزا را ندارند.

انواع دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا

دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا در مدل های مختلف و با نوع کاربری های متفاوتی طراحی و تولید شده که در این بخش به بررسی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

دستگاه کپی چند کاره شبکه

طراحی این نوع از دستگاه کپی به صورتی است که برای حجم کاری بالا و پر سرعت صورت گرفته است. آن ها معمولا توسط بسیاری از کاربران روی یک شبکه به اشتراک گذاشته می شوند و می توانند با سرعت 45 تا 100 صفحه در دقیقه چاپ کنند. دستگاه کپی چند کاره در مدل شبکه، اغلب در مراکز فنی و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در مدل های سیاه و سفید هم تولید شده اند.

دستگاه کپی چند کاره خانگی

دستگاه کپی چند کاره خانگی کونیکا، برای کاربرانی مناسب است که قصد استفاده از چند دستگاه را در منزل خود دارند. به عبارت بهتر این مدل مورد استفاده کاربرانی قرار می گیرد که تنها امکان اتصال به یک رایانه را دارند. طراحی این دستگاه به صورتی است که تنها قابلیت اتصال به یک رایانه را داشته و برای حجم کاری کم مناسب است و به طور متوسط 6 تا 25 صفحه را در دقیقه کپی می کنند.

ویژگی های دستگاه کپی چند کاره

به عنوان اصلی ترین قابلیت ها و آپشن های دستگاه کپی چند کاره کونیکا مینولتا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چاپ دو رو به صورت خودکار
  • پرینت و کپی لیزری رنگی سریع
  • کیفیت پرینت بالا
  • فیدر خودکار اسناد
  • اسکن رنگی با کیفیت
  • رابط USB
  • کارتریج با ظرفیت بالا
  • قابلیت استفاده در شبکه

تعمیرات تخصصی کونیکا مینولتا

واحد تعمیرات تخصصی کونیکا مینولتا، با دسترسی به انواع ابزار و قطعات، می تواند کلیه ی عیوب محصولات کونیکا مینولتا را در مدت زمانی کوتاه برطرف کند. این مجموعه با بهره مندی از متخصصان حرفه ای و مجرب می توانند تمامی نواقص دستگاه های کپی ، پرینتر ها  و… را برطرف کند.

تعویض قطعات دستگاه ها از دیگر خدماتی است که در واحد تخصصی تعمیرات کونیکا مینولتا توسط متخصصان زبده انجام می شود. مهندسان این مجموعه با عیب یابی دقیق، تمامی قطعات را بررسی کرده و در صورت شناسایی قطعه ی معیوب فرآیند تعمیر دستگاه را آغاز می کنند. کلیه خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات کونیکا مینولتا برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا در راستای رضایت مشتریان تمامی خدمات خود را با تضمین ارائه می کند. جدید ترین محصولات کونیکا در نمایندگی مجاز کونیکا مینولتا به صورت اورجینال و همراه با گارانتی معتبر به فروش می رسند.

مشتریان می تواند به جهت دریافت اطلاعات تخصصی و فنی هر محصول به نمایندگی کونیکا مراجعه کرده و راهنمایی های مورد نیاز را از مشاوران دریافت نمایند. کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی کونیکا مینولتا تحت حمایت مرکز سخت افزار ایران است. اورجینال بودن محصولات نمایندگی کونیکا مینولتا در کرج کیفیت این دستگاه ها را تضمین می کند.

Rate this post