اشتراک گذاری

مشکلات رایج در پرینترهای لیزری

در این مقاله برآنیم تا 5 مورد از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری را شرح داده و شیوه رفع آنها را توضیح دهیم. موارد توضیح داده شده در این بخش شامل پرینت نگرفتن پرینتر، گیر کردن و مچاله شدن کاغذ در پرینتر، گیر کردن کاغذ در پرینتر در حین خارج شدن از پرینتر، چروک بودن کاغذ خارج شده از پرینتر و در نهایت عدم مکش کاغذ توسط پرینتر است. اگر از کاربران پرینترهای کونیکا مینولتا هستید و در حین کار با پرینتر خود با یکی از اشکالات مذکور مواجه شدید، می‌توانید از راهکارهای شرح داده شده در این مقاله کمک بگیرید. در صورت تداوم اشکال پیش آمده در پرینتر می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کونیکا مینولتا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مشکلات-رایج-در-پرینترهای-لیزری

بررسی مشکلات رایج در پرینترهای لیزری

پرینت نگرفتن پرینتر

یکی از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری، مشکل پرینت نگرفتن پرینتر است. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با این اشکال ابتدا کابل پاور را چک کنید (کابلی که از برق به پرینتر متصل می شود). پس از بررسی این بخش دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که پرینتر به برق متصل است. علاوه بر این، اتصال کابل دیتا (USB) را چک کنید. (هم روی پرینتر، هم روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ).

در ادامه بررسی کنید که حتما درایور مربوط به پرینتر نصب باشد. علاوه بر این مطمئن شوید که درایور نصب شده برای پرینتر، سازگار با سیستم عامل است. توجه داشته باشید که برای پرینت گرفتن، می‌بایست از منوی نمایش داده شده، مدل پرینتر خود را انتخاب کنید به علاوه تمامی تنظیمات مربوط به صفحه پرینت، تعداد صفحات پرینت و موارد مربوط به این بخش را بررسی کنید و از درست تنظیم کردن آنها مطمئن شوید. در صورت تداوم اشکال پیش آمده می‌توانید پرینتر خود را ریست کنید. (یا پرینتر خود را خاموش و روشن کنید).

این مقاله به کارت میاد : نحوه ی رمزگذاری بر روی پرینتر

گیر کردن و مچاله شدن کاغذ در پرینتر

یکی دیگر از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری ، گیر کردن کاغذ در پرینتر و مچاله شدن آن است. در صورتی که پرینتر کاغذ را به درون خود می‌کشد اما کاغذ را مچاله و چروک می‌کند، موارد درج شده در این بخش را بررسی کنید. یک آنکه از سازگاری جنس و نوع کاغذ مورد استفاده با پرینتر مطمئن گردید. بررس کنید که کاغذ شما استاندارد باشد و بیش از حد نازک یا ضخیم نباشد. برای اطلاع از نوع کاغذ سازگار با دستگاه خود به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کنید. از بی‌اشکال بودن کاغذ مورد استفاده مطمئن گردید. بخش هیتر پرینتر یا چرخ دنده ها را چک کنید و مطمئن باشید چیزی در آن گیر نکرده است و کاملا تمیز است.

گیر کردن کاغذ در پرینتر در حین خارج شدن از پرینتر

یکی دیگر از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری ، گیر کردن کاغذ در پرینتر در حین خارج شدن از پرینتر است. در صورتی که پرینتر مورد استفاده شما کاغذ را به درون کشیده ولی پس از انجام پرینت کاغذ پس از خروج در داخل پرینتر گیر می‌کند، توصیه می‌شود که نوع کاغذ مورد استفاده را بررسی کنید. مطمئن شوید که کاغذ شما استاندارد باشد و بیش از حد نازک یا ضخیم نباشد. از سالم بودن کاغذ مورد استفاده چروک نبودن، مرطوب نبودن، چسبیده بودن چیزی به کاغذ و مواردی از این دست- مطمئن گردید. این احتمال نیز وجود دارد که مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلیل خرابی سنسورهای پرینتر باشد. برای بررسی این موضوع توصیه می‌شود به مراکز تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا مراجعه نمایید.

چروک بودن خروجی پرینتر

یکی دیگر از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری ، مشکل چروک شدن کاغذ در حین خروج از پرینتر است. اگر پس از انجام عمل پرینت، کاغذ خروجی پرینتر حالت چروک شده ای دارد، موارد درج شده در این بخش را رعایت کنید. نخست آنکه بررسی کنید، که کاغذ مورد استفاده‌تان استاندارد و سازگار با پرینتر است. این احتمال نیز وجود دارد که اشکالاتی در هیتر پرینتر شما ایجاد شده باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای بررسی این بخش از دستگاه به یکی از مراکز تعمیر پرینتر مراجعه نمایید.

کشیدن نشدن کاغذ توسط پرینتر

یکی دیگر از مشکلات رایج در پرینترهای لیزری ، مشکل کشیدن نشدن کاغذ توسط پرینتر است. بروز این اشکال در غالب موارد به دلیل گیر کردن یک شی خارجی در رول پیک آپ پرینتر است. انباشت بیش از اندازه گردوغبار و نیز گیر کردن شی خارجی در این بخش، سبب کشیده نشدن کاغذ توسط پرینتر می‌گردد. مورد دیگری که ممکن است سبب بروز این اشکال شود، خرابی رول پیک آپ پرینتر است. بنابراین توصیه می‌شود رول پیکاپ پرینتر را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

نمایندگی پرینتر کونیکا مینولتا

نمایندگی پرینتر کونیکا مینولتا ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با بهسازی، فروش، ترمیم، تعویض قطعات و تعمیر انواع پرنیتر کونیکا مینولتا به متقاضیان است. کاربران کلیه پرینترهای Konica Minolta می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه خود، به مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مراجعه کرده و سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را دریافت نمایند.

برخی از سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا عبارت است از:  

  • تعمیر پرینتر لیزری کونیکا مینولتا
  • تعمیر و تعویض پیکاپ رولر پرینتر کونیکا مینولتا
  • تعمیر و تعویض درام پرینتر کونیکا مینولتا
  • تعویض کابل پاور
  • تعویض سیم USB
  • تعویض درام
  • تعویض هد پرینتر
  • تعمیر و تعویض درب شکسته پرینتر
  • تعمیر و تعویض LCD چاپگر
  • تعمیر و تعویض کاغذکش پرینتر کونیکا مینولتا
  • شارژ کارتریج پرینتر
  • تعمیر پرینتر جوهرافشان کونیکا مینولتا
  • تعمیر لیزر پرینتر
  • تعمیر و تعویض ccd پرینتر
  • تعمیر غلطک پرینتر و ….
  • سرویس‌های مرتبط با فروش این دستگاه نیز با حضور در فروشگاه مرکزی کونیکا مینولتا قابل دریافت است.
5/5(1 امتیاز)