اشتراک گذاری

نحوه ی کار دستگاه کپی

نحوه ی کار دستگاه کپی، شامل نحوه ی استفاده ی عمومی از آن و همچنین آشنایی با عملکرد قطعات مختلف این دستگاه است. جهت استفاده ی عمومی از دستگاه کپی سینی کاغذ را چک کنید، با چک کردن سینی کاغذ کش دستگاه خود متوجه خواهید شده که کاغذ برای استفاده وجود دارد یا خیر، همچنین مطمئن شوید که اندازه ی سینی کاغذ کش درست باشد. یک خط برای نشان دادن اندازه کاغذی که در سینی کاغذ جا می گیرد وجود دارد.

برای استفاده از اسکن دستگاه، اگر فقط یک صفحه را می خواهید اسکن کنید آن را رو به پایین روی اسکنر گذاشته و اسکن بگیرید . برخی از دستگاه های کپی دارای ویژگی کپی گرفتن زیاد اسناد می باشند. اگر می خواهید صفحات زیادی را کپی بگیرید صفحه ای را که می خواهید کپی کنید را رو به بالا روی اسکنر قرار دهید. جهت آشنایی با نحوه ی کار دستگاه کپی، یکی از مراحل  انتخاب تنطیمات درست می باشد.

اندازه صفحه هایی را که می خواهید کپی بگیرید را وارد دستگاه کنید و همچنین شما می توانید تنظیمات دیگری را وارد پرینترنمایید. مانند یک رو زدن یا دو رو زدن صفحه. جهت پرینت گرفتن، دکمه ی پرینت را فشار دهید به این ترتیب دستگاه فتوکپی عملیات پرینت را آغاز خواهد کرد. صفحات پرینت شده در سینی خروجی می باشند. صفحات پرینت شده را بردارید . صفحات کپی شده ی خود را برداشته و فراموش نکنید که صفحه اصلی خود را نیز بردارید.

دستگاه-کپی-کونیکا-مینولتا

نحوه ی کار دستگاه کپی – نحوه ی عملکرد قطعات داخلی دستگاه

  • نحوه ی کار دستگاه کپی به این صورت است که، ابتدا روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن معمولا ۷۰۰-۶۰۰ ولت توزیع می‌شود. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است. در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد. اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی نوری آلی با بار منفی استفاده می‎شود.
  • فتوکپی یعنی کپی با استفاده از نور، در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه کپی می‌گویند. نحوه ی کار دستگاه کپی در این بخش به این صورت است که، باریکه ی نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است، عبور می‌کند. قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند، آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود. نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر) نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.
  • نحوه ی کارتونردر دستگاه کپی، به این صورت است که، پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌، به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند،می‌چسبند – بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند – در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند. جایی که کاغذ اصلی سیاه است، بر روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند؛ اما جایی که سفید است، ایجاد نمی‌کند و یک تصویر از مدرک بر روی آن شکل می‌گیرد.
  • سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود. تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند، با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.

مرحله آخردرنحوه ی کار دستگاه کپی، به این صورت است که، هادی نوری پاک شده و برای کپی بعدی آماده می شود. این عمل به‌طور عادی به‌وسیله ی در معرض نور قراردادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود.

تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا

واحد تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا با داشتن تیمی متخصص و مجرب و با استفاده از تکنیک های روز دنیا و تجهیزات بسیار قوی که برای تعویض و تعمیر قطعات دستگاههای کپی کاربرد دارد و با هدف بالا بردن سطح علمی در تعمیر انواع محصولات کونیکا مینولتا، با راهکاری اصولی و علمی از نظر صاحب نظران و متخصصان کونیکا مینولتا، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیزمی باشد.

واحد تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا در نمایندگی کونیکا مینولتا، برترین, مجهزترین و تخصصی ترین مرکز تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا و با بیش از سال ها سابقه و با حضور کادری مجرب ، متخصص و متعهد می باشد. ازجمله خدماتی که در این واحد ارائه میشود تعمیر و تعویض درام، مین برد، پاور AC و DC و دیگر قطعات دستگاه کپی می باشد.

مرکز تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا به عنوان زیرمجموعه شرکت سخت افزار ایران با تجربه بیست ساله در زمینه تعمیرات انواع دستگاه های کپی این اطمینان را به مشتریان عزیز می دهد که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و کاردان، ابتدا خرابی دستگاه کپی تعمیری را تشخیص داده و سپس نسبت به تعمیرات آن اقدام کند. مرکز تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا، نمایندگی اصلی بوده و کار تعمیر را با بالاترین سرعت و مناسب ترین قیمت برای مشتریان انجام می دهد.

تعمیرات دستگاه-کپی-کونیکا-مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا , واحد تعمیرات تخصصی محصولات کونیکا مینولتا را، با تیمی از باتجربه ترین  مهندسین و متخصصین تعمیرات  راه اندازی نموده است. این واحد با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات محصولات کونیکا مینولتا  را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهد. نقطه ی اتکای نمایندگی کونیکا مینولتا را می توان قابل اطمینان بودن آن دانست، زیرا که همواره اعتماد و اطمینان به یک مجموعه، سبب ساز راحتی و آسودگی خیال مشتری ها به آن شرکت می شود .

از دیگر مزایای نمایندگی کونیکا مینولتا، میزان اهمیت به سرعت بخشیدن کار تعمیرات برای مشتریان است، از این رو عقب انداختن کار مشتریان از جمله مسائلی است که نمایندگی کونیکا مینولتا سخت با آن مقابله می کند. از سیاست های خوب و ستودنی این مجموعه، میتوان تصمیم برای دستمزد منصفانه بر کار دانست که مدیریت نمایندگی کونیکا مینولتا به این مسئله همواره تأکید داشته است. کافیست یک بار به نمایندگی کونیکا مینولتا مراجعه کنید تا متوجه تفاوت این شرکت با سایر شرکت ها شوید.

Rate this post