اشتراک گذاری

آموزش شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا

آموزش شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا به همه کاربران این دستگاه کمک می کند تا در مواقع لازم این کار را شخصا انجام دهند. خرید یک کارتریج جدید یا شارژ آن همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز میان کاربران بوده و هست. کارتریج یکی از اصلی‌ترین قطعات چاپگرها است. کارتریح تاثیر مستقیمی در کیفیت چاپ، استهلاک دستگاه و مواردی از این قبیل دارد. با این حال این کاربر است که تصمیم می گیرد بر اساس نوع نیاز و انتظاری که از دستگاه دارد، تعویض یا شارژ کارتریج کونیکا مینولتا را انتخاب کنید. در ادامه این بحث آموزش شارژ کارتریج پرینتر لیزری تک رنگ کونیکا مینولتا را خواهیم داشت. همراه ما باشید؛

آموزش-شارژ-کارتریج-پرینتر-کونیکا-مینولتا

مراحل آموزش شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا

  • به کمک یک پیچ گوشتی چهارسو پیچ درپوش L مانند که نگهدارنده درام است، باز کنید.
  • درپوش نگهدارنده درام را بردارید و احتیاط کنید که فنر شاتر درام را گم نکنید.
  • فنر را روی درپوش قرار دهید؛ دسته کارتریج را با دست چپ و نیمه دیگر کارتریج را با دست راست نگه دارید. در حالی که نیم تنه تونر (دست راست) را به سمت خودتان می‎کشید، نیم تنه درام (دست چپ) را در جهت مخالف حرکت دهید. با این کار نیم تنه تونر و درام از یکدیگر جدا شوند. در این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا حواستان را جمع کنید که درام آسیب نبیند، زیرا درام حساس‎ترین قطعه کارتریج است که در کیفیت چاپ بسیار تاثیر دارد؛ این قطعه هرگز نباید ضربه بخورد.
  • اکنون انتهای درام که چرخ دنده دارد، بلند کنید. درام را در حالی که در خلاف جهت حرکت عقربه‎های ساعت می‎چرخانید، به سمت خود بکشید تا از محور خود خارج شود. درام را توسط یک دستمال بدون پرز تمیز کنید و دور از نور قرار دهید، زیرا نور قاتل درام است.
  • اکنون PCR را به دقت از جای خود بلند کنید. گریس‎های شفت PCR را با دستمال کاغذی تمیز کنید. مراقب باشید گریس با بدنه PCR تماس پیدا نکند. سپس PCR را توسط یک دستمال خشک بدون پرز تمیز کنید.
  • اکنون بخش ضایعات و جوهر را که به کمک گیره هایی ( میخ ) به هم متصل شده اند، جدا کنید. برای این کار میخ هایی که در هر دو سمت کارتریج است، بیرون بکشید. واحد ضایعات و زباله و بخش جوهر را از هم جدا کنید. برای این کار تونر را نگه دارید و هر دو بخش را از هم جدا کنید.
  • در این مرحله از آموزش شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا wiper blade را باز کنید و با احتیاط از جای خود بلند کنید و اجازه دهید جوهر اضافی و مانده در این بخش خارج شود. اگر به دمنده هوا دسترسی دارید، wiper blade را با دستگاه دمنده هوا تمیز کنید. هرگز لبه پلاستیکی وایپر بلید را با دست یا دستمال تمیز نکنید؛ فقط هوا بگیرید.
  • برای شارژ کارتریج، درپوش سفید رنگ پلاستیکی که در کنار کارتریج است، بردارید و آن قسمت را پر از جوهر کنید. قبل از ریختن جوهر حتما آن را تکان دهید.

توضیحات بیشتر در باره شاتر درام: شاتر درام حائلی است که شبیه یک درب متحرک کل درام را می‎پوشاند و از آن مراقبت می کند.

نکات مهم درباره شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا

شارژ کاتریج به معنی پر کردن دوباره کارتریج مصرف شده است؛ در کوتاه مدت مقرون به صرفه است، اما بسیاری از تعمیرکاران و کارشناسان معتقدند که در بلند مدت آسیب رسان است. با این حال هنوز اتفاق نظر اجمالی در این باره وجود ندارد. مهمترین مشکل موجود در کارتریج های شارژ شده ریزش تونر است که به دلیل باز و بسته شدن کاست پلاستیکی و ایجاد حفره یا ترک یا از بین رفتن درزگیرها در بدنه کارتریج قطعا اتفاق می افتد. با این حال این کاربر است که تصمیم می گیرد برای شارژ کارتریج پرینتر کونیکا مینولتا یا تعویض کارتریج دستگاه خود وارد عمل شود.

تعمیرات کونیکا مینولتا

واحد تخصصی تعمیرات کونیکا مینولتا یک پایگاه استاندارد و رسمی است که کمک می کند کاربران تمام نیاز های خود را در مورد محصولات نمایندگی مجاز کونیکا مینوتا برطرف سازند. این واحد تخصصی در بخش های مستقل و مجزا به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این واحد مجهز به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته است که عیب یابی و تعمیر انواع چاپگر های کونیکا مینولتا را انجام می دهد. تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری محصولات کونیکا مینولتا در مرکز تخصصی تعمیرات کونیکا مینولتا ریشه یابی و مرتفع می شود. تمامی سرویس ها همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post