اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پرینتر کونیکا مینولتا

قبل از اینکه درباره چگونگی تعمیر لیزر پرینتر کونیکا مینولتا صحبت کنیم بد نیست درباره ویژگی های کلی این دستگاه نیز اطلاعاتی به دست بیاوریم با این هدف که دانش خود را درباره پرینتر لیزری بالا ببریم و صرفا با  اعمال دستور پرینت در دستگاه آشنایی نداشته باشیم. پرینتر لیزری برای چاپ تصاویر و متون از نور یا لیزر استفاده می کند و دارای مخزن رنگ پودری به نام کارتریج لیزری یا تونر است البته پودر رنگ آنها تونر نامیده می شود و بعضا به خاطرهمین موضوع به این نوع از پرینترها تونری هم می گویند.

عملکرد پرینترهای لیزری

چاپگر های لیزری عملکرد مشابهی با دستگاه فتوکپی دارند. شاید بتوان گفت که پرینتر ها شکل اصلاح شده دستگاه های کپی هستند. عملکرد دستگاه چاپ لیزری دقیقا شبیه دستگاه کپی است با این تفاوت که در پرینتر هیچ صفحه اورجینالی برای کپی وجود ندارد و خود دستگاه مسئول ساخت لیزر است. پرینتر لیزری از داده های الکترونیکی استفاده می کند و این داده ها در نهایت به شکل کلمات و تصاویر چاپ می شوند. در واقع لیزر پرینتر با به کار گیری الکتریسیته ساکن مشابه دستگاه کپی عمل کرده و با استفاده از داده ها الکترونیکی کامپیوتر، تصویر یا متن مورد نظر را چاپ می کند. سرعت و قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب علت اقبال بلند این دستگاه است؛ به طوری که در حرفه های مختلفی از آن استفاده می شود.

شناخت مشکلات رایج در پرینترهای لیزری، می تواند در رفع سریعتر آن ها کمک بزرگی باشد. با شناخت این مشکلات می توانید ایارد را راحت تر برای تکنسین توضیح داده و خدمات سریعتری درافت کنید.

توصیه های اختصاصی تعمیر لیزر پرینتر کونیکا مینولتا

وقتی مطمئن هستیم که پرینتر کونیکای ما در بخش لیزر دچار اختلال شده، اختصاصا باید یونیت لیزر را بررسی کنیم. درواقع لیزر پرتو متمرکز نور است که اندازه آن کمتر از ۲۵ هزارم سانتیمتر (دهم اینچ) است. بهتر است به عنوان یک آگاهی عمومی بدانید که یونیت لیزری متشکل از برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه کوچک عدسی است.

همان طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم در پرینتر لیزری از اشعه لیزر استفاده می شود؛ به همین دلیل است که نقاط ایجاد شده در پرینت نهایی بسیار کوچک است و همین امر علت کیفیت بالای پرینتر های لیزری کونیکا است. در پرینتر های لیزری کونیکا حد مکانیکی حذف شده و همین عامل سبب می شود که دستگاه بسیار سریع و بی سر و صدا کار کند.

مروری بر مشکلات لیزر پرینترکونیکا مینولتا

فوکوس نبودن یا تار بودن پرینت

وقتی از پرینتر کونیکا برای پرینت استفاده کردید، اما تصوی نهاییی تار بود  و کیفیت لازم را نداشت باید به وجود مشکلی در بخش یونیت لیزر دستگاه شک کنید. این بخش همان طور که پیش تر توضیح دادیم از حساسیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که وجود کوچکترین گرد و غبار در لنز یونیت لیزر و آینه ها می تواند به کییت کارایی دستگاه شما لطمه وارد کند. اگر قصد تمیز کردن این بخش از پرینتر کونیکا را دارید، حتما با به کارگیری دفترچه راهنما ، قسمت های مختلف را شناسایی کرده و نسبت به پاک سازی آن اقدام کنید.

سوکت یونیت لیزر

ممکن است سوکت یونیت لیزر خراب باشد. پس بهترین کار در این مورد جهت تعمیر لیزر پرینتر کونیکا مینولتا، تعویض سوکت یا سیم پیچ آن است تا به این ترتیب پرینتر کونیکا کارایی اولیه خود را بازیابد.

خرابی لیزر

در نهایت اگر لیزر خراب باشد، تصویری کاملا سفید خواهیم داشت. علت آن سنسوری است که در یونیت لیزر جا سازی شده و وظیفه دریافت اولین نور از یونیت لیزر را دارد. زمانی که نور به این قطعه نرسد ( به فرمان بُرد )، شارژر ها قطع می شوند و در نهایت تصویر پرینتر کونیکا سفید خواهد بود.

پین آینه هندسی شکل

گاهی با در آمدن پین آینه هندسی شکل که بر روی یونیت لیزر قرار دارد، کیفیت پرینتر کونیکا زیر سوال می رود؛ پس به راحتی پین را جا بزنید و از دستگاه کونیکای خود استفاده کنید.

تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا

تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا در این مرکز به دست تیمی از باتجربه ترین و مجهزترین کارشناسان انجام میپذیرد. تیم حاضر در مرکز تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا به دلیل سالها سابقه و برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات سازگار با این حوزه قادر به رفع تمامی اشکالات ریز و درست احتمالی در دستگاه های پرینتر کونیکا مینولتا هستند. دارندگان این محصول می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا و یا از طریق یک تماس تلفنی و ثبت درخواست «تعمیر در محل پرینتر کونیکا مینولتا» از خدمات تخصصی ارائه شده در این مرکز برخوردار گردند.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا

تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کونیکا مینولتا  با بهره مندی از حضور زبده ترین کارشناسان این حوزه و پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کونیکا مینولتا را شامل می گردد.

اگرچه شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران تمامی خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایید لیکن به دلیل آنکه دستگاه کپی کونیکا مینولتا پرفروش ترین محصول این شرکت در طول سالهای اخیر بوده است فعالیت ها و خدمات ارائه شده در نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران بر روی همین محصول متمرکز گشته است.

مدیریت این مرکز ، جهت ارائه بهتر خدمات به کاربران گرامی ، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیراتی در پارت های مجزا و مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها کرده است. واحد تعمیرات کونیکا مینولتا در بخش زیر جهت آشنایی کاربران معرفی گشته است.

Rate this post